Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49215
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksel, Engin-
dc.contributor.authorÇatalbaş, Gülsüm-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:54:08Z-
dc.date.available2023-02-06T19:54:08Z-
dc.date.issued1997-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49215-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractII Günümüzde bireysel öğretim yöntemleri üzerinde önemle durulmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de Programlı Öğretimdir. Birçok ülkede 1955'lerden bu yana uygulama imkanı bulan programlı öğretim ile ilgili ülkemizde sınırlı çalışmalar yapılmıştır. Bu araştırmada programlı öğretim ilkokul 4. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 29'u deney grubu, 29'u kontrol grubu olmak üzere toplam 58 öğrenci katılmıştır. Deney grubu üniteyi programlı öğretim materyali ile, kontrol grubu ise öğretmen yönetiminde geleneksel yöntemle işlemiştir. Her iki gruba öğretimden önce ön test, öğretimden sonra son test uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıkdan sonra " t " testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçta her iki grubun son test aritmetik ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIll Today, individualized instruction has been importantly discussed. One of these methods is programmed instruction. Programmed instruction that has been currently applied since 1955 in many countries, however, in our country only few studies have made on this subject. In this study, the programmed instruction applied to fourth grade students in Social Science classes 58 students have took part in the study, 29 of them were chosen as experimental group and 29 of them were control group. Experimental group studied the unit by the means of programmed instruction material on the other hand, control group studied the unit by the help a teacher. A primary test has applied to both of the groups then the final test has applied to both groups after the instruction. After the datas are collected that are belonged to the groups, the analysis of datas are determined by using " t " value. Finally, between the'-averages of both two groups a meaningful difference found in favour of the experimental group.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectEducation technologyen_US
dc.subjectProgramlı öğretimen_US
dc.subjectProgrammed teachingen_US
dc.subjectİlkokullaren_US
dc.subjectPrimary schoolsen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıflarda programlı öğretim yönteminin uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeThe Application of the programmed instruction method over the fourth classes of primary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage149en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid61343en_US
dc.institutionauthorÇatalbaş, Gülsüm-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.