Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49215
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Aksel, Engin | - |
dc.contributor.author | Çatalbaş, Gülsüm | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T19:54:08Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T19:54:08Z | - |
dc.date.issued | 1997 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49215 | - |
dc.description | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | en_US |
dc.description.abstract | II Günümüzde bireysel öğretim yöntemleri üzerinde önemle durulmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de Programlı Öğretimdir. Birçok ülkede 1955'lerden bu yana uygulama imkanı bulan programlı öğretim ile ilgili ülkemizde sınırlı çalışmalar yapılmıştır. Bu araştırmada programlı öğretim ilkokul 4. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 29'u deney grubu, 29'u kontrol grubu olmak üzere toplam 58 öğrenci katılmıştır. Deney grubu üniteyi programlı öğretim materyali ile, kontrol grubu ise öğretmen yönetiminde geleneksel yöntemle işlemiştir. Her iki gruba öğretimden önce ön test, öğretimden sonra son test uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıkdan sonra " t " testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçta her iki grubun son test aritmetik ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Ill Today, individualized instruction has been importantly discussed. One of these methods is programmed instruction. Programmed instruction that has been currently applied since 1955 in many countries, however, in our country only few studies have made on this subject. In this study, the programmed instruction applied to fourth grade students in Social Science classes 58 students have took part in the study, 29 of them were chosen as experimental group and 29 of them were control group. Experimental group studied the unit by the means of programmed instruction material on the other hand, control group studied the unit by the help a teacher. A primary test has applied to both of the groups then the final test has applied to both groups after the instruction. After the datas are collected that are belonged to the groups, the analysis of datas are determined by using " t " value. Finally, between the'-averages of both two groups a meaningful difference found in favour of the experimental group. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Eğitim teknolojisi | en_US |
dc.subject | Education technology | en_US |
dc.subject | Programlı öğretim | en_US |
dc.subject | Programmed teaching | en_US |
dc.subject | İlkokullar | en_US |
dc.subject | Primary schools | en_US |
dc.title | İlkokul dördüncü sınıflarda programlı öğretim yönteminin uygulanması | en_US |
dc.title.alternative | The Application of the programmed instruction method over the fourth classes of primary schools | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 149 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 61343 | en_US |
dc.institutionauthor | Çatalbaş, Gülsüm | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.