Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49216
Title: Cumhuriyet dönemi Türk resim sanatında sürrealist eğilimli sanatçılar
Other Titles: Surrealist inclined artists in Turkish paint art at republic term
Authors: İnce, Bekir
Advisors: Şama, Ertuğrul
Keywords: Güzel Sanatlar
Fine Arts
Cumhuriyet Dönemi
Republican Period
Resim sanatı
Painting art
Ressamlar
Painters
Sürrealizm
Surrealism
Türk resim sanatı
Turkish painting art
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: II Bu araştırmanın I. Bölümünde tarihte ilk bilmen Türklerden (Hunlar) Cumhuriyet dönemine kadar geçen süre içinde Türk resim sanatının gelişme ve değişim evreleri örneklerle anlatılmaya çalışılmıştır. II. bölümde, Cumhuriyet dönemi Türk resminde görülen çeşitli grup hareketleri ve sanatçılar (ressamlar) bir bütün içinde ele alınmıştır. 1950 sonrasında ressamları kişisel çabalan ile ortaya çıkan sanatsal eğilimler ve üslup arayışları özellikle vurgulanmıştır. 1924 yılında Avrupa' da (Fransa) ortaya çıkan "Sürrealizm"in tanıtımı III. Bölümde yer almaktadır. Bu sanat akımının çıkışı ve çeşitli yayın organlarıyla birlikte tarihsel gelişimi vurgulanmıştır. Batıda Sürrealizmi temsil eden önemli sanatçılara da yer verilmiştir. IV. Bölümde Cumhuriyet dönemi Türk resminde Sürrealist eğilimli sanatçıların kısa yaşam öyküleri, sanat anlayışları ve eserleri hakkında bilgiler bulunmaktadır. Yüksel Arslan, Nuri Abaç, Arslan Gündaş, Erol Akyavaş, Ergin İnan, Şadan Bezeyiş, Galip Nahit Noyan, isimli sanatçılar bu bölümde yer almaktadır. V.Bölüm resim katalogu şeklinde düzenlenmiştir. Sürrealist eğilimli sanatçıların eserleri bu bölümde incelenerek plastik unsurları ve konulan bakımından (öz-biçim) analizleri yapılmıştır. VI.Bölümde Cumhuriyet dönemi Türk resminin ve Sürrealist eğilimli Türk sanatçılarının genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır. Türk resminde, batı sürrealizminden farklı bir anlayışın gelişerek yerel kaynaklı konuların önem kazandığı belirtilmiştir. Tezde yer alan konuların anlaşılmasını kolaylaştırmak amacıyla 181 adet renkli ve siyah-beyaz resim Ek-2'de sunulmuştur.
İİİ In the first section of this study, it was tried to illustrate the imporevement and evolution of painting art from the first known Turks (Huns) to the term of Turkish Republic. In the second section, various grouping actions and painters were held in complete manner who had seen on the Turkish paint at the Republic times. It was specially emphasized searching art-relevent tendencies and styles that had come out with individual efforts of painters after 1950. The introduction of "Surrealism" which had come out in Europe (France) at year 1924 took place in the third part. It was explained the first appearance of that art trend and historical imporevement including their literature. It was also given part to eminent artists who represent Surrealism at West. In the fourth section there are surrealist inclined artists at the Republic term in Turkish paint that covering their short life stories, art perception and their works of art. Artists took place in that section are Yüksel Arslan, Nuri Abac, Arslan Gündaş, Erol Akyavaş, Erol Deneç, Şadan Bezeyiş, Ergin İnan, Galip Nahit Noyan. Fifth section was arranged as a paint catalogue. Works of art of those surrealist- inclined artists was examined and analized as plastic elements and subject matters (essence-form) In the sixth section general critism was made about surrealist-inclined Turkish artists and Turkish paint in Republic times. It was stated that the local-originated subjects acquired importance with flourishing different perception other than Western Surrealism.
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49216
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

368
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.