Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49217
Title: Küçük ve orta ölçekli işletmelerin temel sorunları ve bir uygulama
Other Titles: Main problems of small and medium scale enterprises and a practice
Authors: Özgür, Erkan
Advisors: Eroğlu, Feyzullah
Keywords: İşletme
Business Administration
Gümrük Birliği
Customs Union
KOBİ
Small and Medium Sized Firms
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: n Özet Bu çalışmanın amacı, küçük ve orta ölçekli işletmelerin sorunlarını, özellikle Gümrük Birliği aşamasında ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmamızın birinci bölümünde; küçük ve orta ölçekli işletmelerin tanımlanması, genel özellikleri, önemi, yeri ve destek veren kuruluşlar incelenmiştir. İkinci bölümünde; Avrupa Birliğinde küçük ve orta boy işletmelerin, desteklenmeleri, devlet yardımları ve teşvikler incelenip, darboğaz ve sorunlar ortaya çıkarılmıştır. Üçüncü bölüm değerlendirme, saha çalışması ve sonuçtan oluşmuştur. Sonuç olarak; pazarlama araştırmaları yapılmadığı; pazarlama araştırması için bir kaynak ayrılmadığı; çoğunun kamu ihalelerine katılmadığı; kamu ihalelerinin herkese duyurulmasını istedikleri; hammadde ve malzemeyi istenilen yer ve zaman standart ve kalitede bulamadıkları, ürünlerinin kalitesini normal ya da yüksek kaliteli buldukları; satış güçlüğünden dolayı tam kapasite ile çalışamadıkları, genelde dağıtım kanalı kullanmadıkları, fîyatlamayı maliyetlere göre yaptıkları, genelde ihracat yapmadıkları, AB ve dünya pazarlarında standartlar, test, belgelendirme konusunda sorunlarla karşılaşıldığı; yeni yaklaşım direktifleri konusunda kendilerine bilgi verildiği; ürünlerinin yeni yaklaşım direktiflerine uygun olduğu; yeniliklere fazla önem vermedikleri; araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunmadıkları; iş başında mesleki eğitimi ihtiyacı olduğu, işçi sendikalarının olmadığı, işçi sigorta primlerini yüksek buldukları, modern ve günümüzde uygun teknolojileri kullandıkları ortaya çıkmıştır.
ffl Abstract The object of this study is to reveal the problems of small and medium sized managements especially during the stage of Common Customs. The first part of the study deals with definitions, common characteristics, importance, role and supporting institutions of small and medium sized managements. The second part reveals the problems and contingencies with examining supports, governmet aids and incitements. The results have showed the lack of marketing researches; non-availebility of marketing funds; non-taking part of most small and medium sized managements in governmental biddings ambition of getting known by everybody for governmental biddings; impossible to find the required material and raw materials at required place, time, standard and quality; the qualities of the products being found normal or superior; not-using any distribution channels for most of the time; the prices being evalvated according to the costs; generally lack of exportation; confrontation with problems on standards, testing and certification of Common Market and World markets; getting aware of new approach instructions, products being suitable for new approach instructions; not considering research and developments important; lack of activities for research and developments; need for treining at work; lack of workers syndicates; high worker insorunce premiums; use of modern and update technologies.
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49217
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.