Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49226
Title: Birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaşılan sorunlar
Other Titles: The Problems in the application of the "united class"
Authors: Özben, Kürşat
Advisors: Kıran, Hüseyin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Birleştirilmiş sınıflar
Combined classes
İlköğretim
Primary education
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: YÜKSEK LİSANS TEZİ BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR Kürşat ÖZBEN Danışman Doç. Dr. Hüseyin KİRAN 1997 -Sayfa 83 Jüri Yurdumuzda okulların çoğunluğunda; öğrenci sayısının azlığı, öğretmen ihtiyacı derslik sayısının yetersizliğinden dolayı, birden fazla sınıfın birleştirilmesiyle bir öğretmen tarafından öğretim yapılmaktadır. Bu okullarada birleştirilmiş sınıflı ilkokullar denilmektedir. Birleştirilmiş sınıf uygulaması beraberinde bir takım sorunları ortaya getirmektedir. Bu araştırmanın konusu " birleştirilmiş sınıf uygulamasında karşılaşılan sorunlar " şeklindedir. Bu konudan hareketle araştırmanın amaçlarında; birleştirilmiş sınıf uygulaması hakkında öğretmen ve müfettişlerin görüşlerinin neler olduğu ve bu görüşler arasında bir fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmaya Sinop ili Durağan ve Boyabat ilçelerindeki birleştirilmiş sınıflı ilk okullarda görev yapan 171 öğretmen ve bu sınıflan teftiş eden 15 ilköğretimmüfettişi katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında anketten yararlanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen verilerin analizinden şu bulgulara ulaşılmıştır. 1- Birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda uygulanmakta olan 1968 ilkokul programının günün şartlarına cevap vermediği. 2- İlkokul programının öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayamadığı. 3- Birleştirilmiş sınıflı ilkokullarda görevli öğretmenlerin bu sınıfların öğretimi ve yönetimi ile ilgili yeterli bilgi ve beceriye sahip olmadıkları. 4- Öğretmenlerin bitirdikleri öğretim kurumlarında birleştirilmiş sınıflı ilkokullar hakkında yeterli bilgi ve beceri verilmediğini belirtmişlerdir. Öğretmen ve müfettişlerin görüşleri arasında büyük oranda (%99.75) bir paralellik olduğu anlaşılmıştır.
MASTER THESIS THE PROBLEMS IN THE APPLICATION OF THE "UNITED CLASS" Kürşat ÖZBEN Supervisor: A.ss. Hüseyin KIRAN 1997-Page 83 Jury: In most of the schods our country, education is done by one teacher in one calssroom by uniting more than oneclass; because of inadequacy in teachers, students, and classrooms. These schools are called "Eiemantary schools with united class", and there are some problems in the application of it. The subject of this study is; "problems in application of united class" and the aim of this study is to researeh throughly what the teachres' and inspectors' opinions are and weather there are differences in their opinions. 171 teachers and 15 inspectors working in Sinop Durağan and Boyabat region) have participated to this study: and poll technique was used. The results of the poll are as follows: 1- The education programme of year 1968. that is applied in the elementary schools with united class, doesn'ti answer the requirements of the dayl 2- The elementary school programme can'ta also answer the students' interests and (requirements).3- The teachers of the united classes do not have enough information and skill for the education and administration of these classes. 4- Teachers aren'te well-informed and qualified for' the united classes during their education period at the universities. It is determined thout, there is %99.75 similaritiy between teachers' and inspectors' opinions IV
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49226
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

164
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.