Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49259
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | İçli, Gönül | - |
dc.contributor.author | Kaytancı, Nilüfer | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T19:55:02Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T19:55:02Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49259 | - |
dc.description | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik öğretiminde problem çözme ile ilgili kritik davranışlarının kazandırılmasında öğrenme düzeylerinin belirlenmesine çalışılmaktadır. Araştırmada örnekleme giren 60 öğrenciden elde edilen veriler problem çözme testi ve matematik dersine yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeylerine bakılmıştır. Bu sonuçlara göre, şekil veya şema çizme, problemin doğruluğunu kontrol etme kritik davranışlarını öğrenciler gerçekleştirememektedir. öğrencilerde kavram bilgisi ile işlem bilgisi arasındaki ilişkiyi kuramama, matematiksel modeli oluşturamama, matematik ilke ve kuralların anlaşılmaması ve işlemlerde görülen hatalardan hesaplama becerisinin geliştirilmemesinden kaynaklanabilmektedir. Problemin sonucunun kontrol edilmesi, öğrencilerin geriye doğru çalışması, mantıksal muhakeme, yorum ve eleştiri yaparak sonuca ulaşma alışkanlıkları kazanılmamıştır. Bu davranışların kazandırılmasında öğrencilerin BGD'nin belirlenmesi gerekir. Matematik dersine yönelik tutum ile problem çözmede "probleme uygun bir şekil veya şema çizme" kritik davranışı dışında diğer davranışlar arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı bir ilişki vardır. Kızlar, erkeklere göre "problemde isteneni yazma" ve "problemin özetini yazma" kritik davranışlarını kazanmada daha başarılıdırlar. Dördüncü sınıf matematik dersi problem çözme ile ilgili kritik davranışları gerçekleştirme düzeyinin matematik başarı notu varyansları arasındaki farklılıkların anlamlı olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, for determine of learning capacity in acquired of critic behaviours related to problem solution in teaching of mathematics of primary education fourth class students. In investigation, data which obtain from sixty students that sampling input added with problem solution test and manner measure directed at mathematics lesson. In investigation, examining the students' achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem. According to these results, students can't have been achieved to critic behaviours that diagram or scheme drawing, controlling to correctness of problem. No constitution of connection between concept knowledge and operation knowledge, no formation of mathematical model by the students may be originated due to misunderstood of mathematical principals and rules and no development of calculation ability from errors that have seen in operations. Habits that controlling to result of problem, backward study by the students achieve to result by doing logical judgement, interpretation and criticism haven't been acquired. At the acquirement of these behaviours, necessary to determination of students' Epistemic Input Behaviours. In the manner directed at mathematics lesson and problem solution have been found a meaning relation between other behaviours exception of critic behaviour which "drawing a diagram or scheme that appropriate with problem". There is a meaning relation in the fourth class students' achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem according to sexuality. Females in comparison with males more successful in acquired of critic behaviours which are "writing to required in problem" and "writing to summary of problem". The differences between mathematics achievement note variances belong to achievement capacity of critic behaviours in related to solution of problem of fourth class mathematics lesson which have been seen are meaning. rv | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik öğretimi | en_US |
dc.subject | Mathematics teaching | en_US |
dc.subject | Problem çözme | en_US |
dc.subject | Problem solving | en_US |
dc.subject | Öğrenciler | en_US |
dc.subject | Students | en_US |
dc.subject | Öğrenme düzeyi | en_US |
dc.subject | Learning level | en_US |
dc.subject | İlköğretim | en_US |
dc.subject | Primary education | en_US |
dc.title | İlköğretim dördüncü sınıf matematik öğretiminde öğrencilere problem çözme ile ilgili kritik davranışları kazandırılmasında öğrenme düzeyinin belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determine of learning capacity in acquired of critic behaviours related to problem solution in teaching of mathematics of primary education fourth class student | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 82 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 72016 | en_US |
dc.institutionauthor | Kaytancı, Nilüfer | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.