Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49263
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErçelebi, Hasan-
dc.contributor.authorSuna, Özlem-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.available2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49263-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractII YÜKSEK LİSANS TEZİ İLKÖĞRETİM OKULU I. KADEME I. DEVREDE ÖĞRENCİ TANIMA TEKNİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İlköğretim çağı 6-14 yaşlar arasındaki çocukları kapsamaktadır. Bu dönem, çocukların bedensel, zihinsel, psikolojik yönden hızlı geliştiği bir dönemdir ve öğrencinin yaşantısında kalıcı problemler bu çağlarda olmaktadır. Bu nedenle öğretmenlerin öğrenciyi çeşitli yönleriyle tanıması gereklidir. Öğrencinin özellikleri, ilgileri, problemleri hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olunursa, eğitim ve öğretim açısından o kadar faydalı olacaktır. Bu araştırma, ilköğretim okullarının birinci kademe birinci devresinde öğrenci tanıma tekniklerinin gerekli ve önemli olduğu düşüncesi üzerine temellenmiştir. Bundan yola çıkarak, ilköğretim okulu birinci kademedeki 132 3. sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır. İlköğretim okullarının 33 tanesinde rehberlik servisi yoktur. Var olan 6 okulda ise branş öğretmenlerinden bazıları rehber öğretmen görevini üstlenmiş, ancak uygulama olması gereken düzeyde değildir. Bu nedenle bu görev, sınıf öğretmenlerinin üzerine yüklenmiştir. İlköğretimde öğretmenlerin çoğu öğrenci tanıma teknikleri konusunda yetersiz bilgiye sahiplerdir. Yetersiz bilgiye sahip olunca da uygulama yararsız olmaktadır. Çünkü önemli olan uygulama değil, uygulanandan en iyi biçimde yararlanabilmektedir. Bu nedenle öğretmenler, öğrenciyi tanıma konusunda hizmet içi eğitim almayı kendileri gerekli görmektedirler. Ayrıca öğretmenler okullarında rehber öğretmen bulunması gerektiği görüşünde birleşmektedirler. DENİZLİ-1998en_US
dc.description.abstractIll Master Thesis THE EVALUATION OF THE TECNIQE OF THE STUDENT REALIZATION AT THE FİRST STAGE AT THE FIRST TERM OF PRIMARY SCHOOL Elementary education coverce the children in the age range between six and fourteen. This an area when the children grow fast physically, mentally; as well as time children gain behaviours for their future orientation. The more we know about the problems and inclanations of the student the better it will be for us to educate and train them. This study has been carried out with the idea that it is important and necessary the find out techniques to understand the students enguged at the first stage of the primary schools. Following this we have questionnaired. 132 teachers engaged teaching to the third classes of the first stage in the elementary schools. There is no guidance service in thirty three most of the primary schools. Where there is guidance it is not at a satisfactory level. For this reason guidance is left to teachers and this works mostly at their will. Most of the teachers at the primary schools lack enough techniques on student studies and therefore their guidance is not satisfactory. It is not the guidance but to be constructive. For this reason the teachers need to be educated within the system. Also all the teachers admit that there must be specialist guidance in the primary schools. DENİZLİ-1998en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectRehber öğretmenleren_US
dc.subjectGuidance teacheren_US
dc.subjectRehberlik hizmetlerien_US
dc.subjectGuidance servicesen_US
dc.subjectTanıma tekniklerien_US
dc.subjectEvaluation techniqueen_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe I. devrede öğrenci tanıma tekniklerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the technique of the student realization at the firs stage at the firs term of primary schoolen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage113en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid72027en_US
dc.institutionauthorSuna, Özlem-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

192
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.