Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErçelebi, Hasan-
dc.contributor.authorSarıtaş, Musa-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.available2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49264-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel olarak iki amacı vardır. Bunlardan birincisi ilköğretim okulu 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik basan bakımından aralarında bir farkın olup olmadığını sınamak. ikincisi ise, yine ilköğretim okullarında 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında bu derse karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığın olup olmadığım araştırmaktır. Araştırma 1996-1997 Eğitim - Öğretim yılı E. dönem, Denizli Raşit Özkardeş İlkokulu IV. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıfta öğrenim gören toplam 97 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak; öğrencilerin akademik basanlarım, teorik bilgilerini ölçen 30 soruluk bir test ile uygulamadan aldıkları puanların toplamıyla belirlenmiştir. Öğrencilerin bu derse karşı tutumlarının belirleyebilmek için de 24 cümleden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğu yani deney grubu lehinde, öğrencilerin Beden Eğitimi dersine karşı tutumlarında ve akademik başarıları bakımından anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study has mainly two aims. The first one is that to secret whether is there any difference in the academic successes between the experimental group which was applied cooperative learning in the physical education classes of 4th grade students and the control group which was applied competitive learning. The second one is that, is there any meaningful difference in the attitudes of the 4th grade students in physical education classes between the experimental group which was applied cooperative learning and the control group which was applied competitive learning. The study was applied to 97 2nd grade students in Denizli Raşit Özkardeş primary school in second term of 1996-1997 educational year. As a means of measurement the academic success and theoretical knowledge of the students was determined by a test of 30 questions. In order to check the attitudes of the students towards this class it is used a attitudes measurement which consists of 24 sentences. It is seen that the experiment group which was applied cooperative learning in favour of the experiment there is a meaningful difference in the attitudes of the students towards the classes of physical education and their academic success when it is compared to control group which was applied to competitive learning.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectYarışmalı öğrenmeen_US
dc.subjectCompetitive learningen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.subjectİşbirlikli öğrenmeen_US
dc.subjectCooperative learningen_US
dc.titleİlköğretim okulları IV. sınıf beden eğitimi dersi öğretimine yarışmalı öğrenme ve işbirlikli öğrenme yönteminin etkilerien_US
dc.title.alternativeEffects of competitive learning and cooperative learning on physical education of elementary schoolen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid72032en_US
dc.institutionauthorSarıtaş, Musa-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

102
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.