Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49264
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Erçelebi, Hasan | - |
dc.contributor.author | Sarıtaş, Musa | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T19:55:03Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T19:55:03Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49264 | - |
dc.description | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel olarak iki amacı vardır. Bunlardan birincisi ilköğretim okulu 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik basan bakımından aralarında bir farkın olup olmadığını sınamak. ikincisi ise, yine ilköğretim okullarında 4. Sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında bu derse karşı tutumlarında anlamlı bir farklılığın olup olmadığım araştırmaktır. Araştırma 1996-1997 Eğitim - Öğretim yılı E. dönem, Denizli Raşit Özkardeş İlkokulu IV. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıfta öğrenim gören toplam 97 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracı olarak; öğrencilerin akademik basanlarım, teorik bilgilerini ölçen 30 soruluk bir test ile uygulamadan aldıkları puanların toplamıyla belirlenmiştir. Öğrencilerin bu derse karşı tutumlarının belirleyebilmek için de 24 cümleden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, yarışmalı öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğu yani deney grubu lehinde, öğrencilerin Beden Eğitimi dersine karşı tutumlarında ve akademik başarıları bakımından anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | This study has mainly two aims. The first one is that to secret whether is there any difference in the academic successes between the experimental group which was applied cooperative learning in the physical education classes of 4th grade students and the control group which was applied competitive learning. The second one is that, is there any meaningful difference in the attitudes of the 4th grade students in physical education classes between the experimental group which was applied cooperative learning and the control group which was applied competitive learning. The study was applied to 97 2nd grade students in Denizli Raşit Özkardeş primary school in second term of 1996-1997 educational year. As a means of measurement the academic success and theoretical knowledge of the students was determined by a test of 30 questions. In order to check the attitudes of the students towards this class it is used a attitudes measurement which consists of 24 sentences. It is seen that the experiment group which was applied cooperative learning in favour of the experiment there is a meaningful difference in the attitudes of the students towards the classes of physical education and their academic success when it is compared to control group which was applied to competitive learning. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Beden eğitimi | en_US |
dc.subject | Physical education | en_US |
dc.subject | Yarışmalı öğrenme | en_US |
dc.subject | Competitive learning | en_US |
dc.subject | Öğrenme yöntemleri | en_US |
dc.subject | Learning methods | en_US |
dc.subject | İlköğretim okulları | en_US |
dc.subject | Primary education schools | en_US |
dc.subject | İşbirlikli öğrenme | en_US |
dc.subject | Cooperative learning | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları IV. sınıf beden eğitimi dersi öğretimine yarışmalı öğrenme ve işbirlikli öğrenme yönteminin etkileri | en_US |
dc.title.alternative | Effects of competitive learning and cooperative learning on physical education of elementary school | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 72032 | en_US |
dc.institutionauthor | Sarıtaş, Musa | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.