Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49266
Title: | Karayolları büyük sanat yapıları | Other Titles: | Highway big technical structure | Authors: | Kayıhan, Hasan | Advisors: | Kaplan, Hasan | Keywords: | İnşaat Mühendisliği Civil Engineering Kazıklı temeller Piled foundations Köprüler Bridges Öngerilmeli kirişler Prestressed beams |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | vn Bu çalışmada köprüler, öngerilmeli kirişler, kazıklı temeller, kayar kalıp, cam takviyeli plastik kullanımı ve köprülerin hesap şekli ele alınmıştır. Köprüler kısmında köprü elemanları, köprü çeşitleri, üzerinde durulmuş, köprü inşaatla rı resimlerle anlatılmıştır. Karayollarında uygulanan bütün köprüler konu başlığı altında irde lenmiştir. Öngerilmeli kirişlerde beton ve çelik etkin bir biçimde kullanılmıştır. Kesitlerde azaltıcı bir etki olduğu ve son yıllarda birçok köprünün bu şekilde imal edildiği bilinmektedir. Öngerilmeli kirişlerde üçüncü bölümde ele alınmıştır. Zayıf ve oturma ihtimali olan zeminlerde kullanılan kazıklı temellerde dördüncü bölüm de anlatılmıştır. Zeminlerin iyileştirilmesinde mini kazıkların uygulandığı, belirtilmiştir.. Ayrıca günümüzde kullanılmaya başlanan modern kazık teknikleride ele alınmıştır. Özellikle viyadük ve köprü ayakları inşaatında kullanılan kayar kalıp sistemi bölüm beşte ele alınmıştır. Karayolu sanat yapılarının SAP 90 ile statik analizi yapılmıştır. Bir örnek ele alınarak dataları, sonuçları verilmiştir. Cam takviyeli plastiklerin Karayolları elemanı olarak kullanımı hakkında da bilgi veril miştir. vm Ih this study, bridges,reinforced beams,pegged foundations sliding moulds, using plactics supported by glass and counting way of bridges have been investigated. In the part of bridges, bridge elements,and the kinds of bridges have been studied.Bridge builddings have been photographed. The bridges on the roads have been explained under the titles of bridges Concrete and steel have been used for the reinforced beams.lt is known that there is lowering effect on the sections and most of the bridges are being built like this recently reinforced beams have been studied in the third part. The pegged foundations which are weak have been explained in the fourth part, a part from this, the new modem tecniquers which are used nowadays have been examined Especially, the sliding mould method used for the viaduces and bridge feet have been explained in the fifty part. Road art buildings have been analysed statistically a sample has been taken and its datas and results have been obtained. It has been informed that the plastics supporded by glass can be used as road elements. |
Description: | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/49266 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.