Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49268
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin-
dc.contributor.authorYavuz, Bahri-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.available2023-02-06T19:55:03Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49268-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada ilköğretim (1. 2. ve 3. sınıf) Türkçe ders kitaplarının biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin alınması amaçlanmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde ilk olarak problem ortaya konmuş, daha sonra araştırmanın amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları ve araştırmada geçen bazı terimlerin tanımlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi tanıtılmış, araştırmanın evren ve örneklemlerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde araştırma konusu ile ilgili olarak daha önce yapılmış araştırmalara ve yayınlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde araştırma verilerinin analizi sonucu elde edilen bulgulara Beşinci bölümde elde edilen bulgular ışığında sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir. İlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf Türkçe ders kitapları : 1. Kullanışlılık Yönünden: Gereken oranda olmamakla birlikte, kısmen uygun nitelikleri taşımaktadır. 2. Resimler Yönünden: Öğrenci seviyesine ve metinlerin içeriğine uygunluk göstermekle birlikte, resimlerle ilgili açıklamalar konusunda yetersizliklerin olduğu söylenebilir. 3. Yazı Büyüklüğü Yönünden: Yazılar büyük oranda sınıf seviyelerine uygun nitelikler taşımaktadır. 4. Ünite ve Ünite Metinlerinin Seçimi Yönünden: ünitelerin ve ünite metinlerinin seçiminde gerekli önem gösterilmediği görülmüştür. 5. Dilbilgisi Yapılarının İşlenişi Yönünden: Gereken oranda olmamakla birlikte dilbilgisi yapılarının işlenişi yoğunluğuna dikkat edildiği söylenebilir. 6. Hedef - Değerlendirme İlişkisi Yönünden: Kitaplarda yer alan alıştırma, değerlendirme ödev gibi düzenlemelerin hedeflere ulaşacak nitelikleri taşımadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis research aims at interviewing the primary school teachers about the from of textbooks used for Turkish courses in the 1st, 2nd, 3rd grades in primary schools. In the first part of this research, the general problems are presented, then the purpose, the importance are explained, the presupposition, and the limits of the research, and the definitions of some terms in the research are given. In the second part, the method of the research is introduced and the environment and samples are explained. In the third part, the other researches and publications that have been completed in this field are presented. In the fourth part, the findings of the analysis of these research data are written. In the fifth part the conclusions that are inferred from these findings and the suggestions related to them are written. These findings related to the textbooks for Turkish courses in the 1st, 2nd and 3rd grades of Primary Schools can be summerized as follows. 1- Practically: The textbooks are handy but the are not perfect. 2- Pictures: They are prepared according to the levels of the students and the content of the text. However it can be said that the explanations below the pictures are not sufficient. 3- Size of type: Size of type is convenient to the level of students. 4- Units and the choice of texts: It has been found out that the units and the text are not selected very carefully. 5- Grammer Points: It can be said that the grammer points are intensively studied but further studies are necessary. 6- Correlations between goals and evaluation : The exercises, drills, questions and assignments in the course books are not arranged well enough to achieve the desired goals.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBiçimen_US
dc.subjectFormen_US
dc.subjectDers kitaplarıen_US
dc.subjectTextbooksen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.subjectTurkishen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim 1. 2. ve 3. sınıf Türkçe ders kitaplarının biçimsel özelliklerien_US
dc.title.alternativeThe Formats of textbooks used for Turkish courses in the 1en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid61680en_US
dc.institutionauthorYavuz, Bahri-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

224
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.