Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49270
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin-
dc.contributor.authorToptaş, Veli-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:55:04Z-
dc.date.available2023-02-06T19:55:04Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49270-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractn Bu araştırma Denizli Merkez ilçede toplam 39 ilköğretim okulunun 4. ve 5. Sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamağmdaki davranışlarını genel olarak gösterme düzeyleri ve bu davranışların mesleki kıdem, cinsiyet ve eğitim düzeyi yönünden farklılık gösterip göstermedikleri araştırılmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin göstermiş oldukları davranışlar; hiç, çok az, bazen, sık sık ve her zaman kategorilerine göre sınıflandırılmış olup matematik öğretiminde hazırlık, giriş, işleniş ve değerlendirme basamaklarındaki davranışları her zaman ve sık sık düzeyinde gösterdikleri ortaya çıkmıştır. İlköğretim 4.ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminin işleniş basamağında kıdemli olan öğretmenler ile bayan öğretmenler lehine istatistiksel olarak anlamlı sonuçlar bulunmuştur. Fakat matematik öğretiminin giriş ve işleniş basamağındaki davranışlarda öğretmenlerin eğitim düzeyleri bakımından bir fark bulunamamış,hazırlık ve değerlendirme basamaklarındaki davranışlarda ise eğitim düzeyi ile ters orantılı olup tecrübe ile doğru orantılı sonuçlar elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractm In this study, the levels of the behaviour at four stages ( preparation, starting, performing and evaluation) were investigated using a questionnaire to primary school teachers'teaching mathematics at 4. And 5. Grade at 39 primary education schools in Denizli Central Administrative District. The differences of these behaviours were analysed in respect to their professional seniority, their sex and their educational level. The behaviours of these teachers were dossified as never, rare, sometimes, often and always. The levels of the behaviours of these teachers at preparation, starting, performing and evaluation stages were found to be always and often. Statistically meaningful results were found at performing stages for professionally senior and female teachers but no differences were found in respect to educational level at starting and performing stage. Experienced teachers were found to be more successful at preparation and evaluation stages regardless of their educational level.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematik öğretimien_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectÖğretmen davranışıen_US
dc.subjectTeacher behavioren_US
dc.titleİlköğretim 4 ve 5. sınıf matematik öğretiminde ideal öğretmen davranışlarını sınıf öğretmenlerinin gösterme düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Levels of the behaviors of the teachers in showing the ideal teacher's behavior at teaching mathematics lessons at 4 th and 5 th grades at primary education schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid72023en_US
dc.institutionauthorToptaş, Veli-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.