Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49271
Title: İlköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Other Titles: The Teacher's opinions about formal features and contents and language of the unit magazines utilized in the first grate of primary education
Authors: Kiriş, Meral Bilgili
Advisors: Kıran, Hüseyin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Araç-gereçler
Equipments
Dergiler
Magazines
Eğitim araçları
Educational tools
Öğretmenler
Teachers
İlköğretim
Primary education
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu Araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek ve bu görüşler doğrultusunda sorunlara ilişkin çözüm önerileri getirmektir. Bu araştırmada bilgi toplama aracı olarak öğretmenlere yönelik iki bölümden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketin birinci bölümünde kişisel bilgileri içeren sorular yer almaktadır. Anketin ikinci bölümünde ise öğretmenlerin görüşlerini almaya yönelik sorular yer almaktadır. Araştırma Denizli ili merkez ilçede ki 41 okulda görev yapan 472 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesinde frekans ve yüzde değerleri uygulanmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim birinci kademede yararlanılan ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özelliklerine ilişkin görüşler ile ünite dergilerinin eğitime uygunluğu, dergilerin seçiminin kimler tarafından yapıldığı, dergilerin eğitime nasıl bir katkısı olduğuna ilişkin elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Bu araştırma sonucunda, ünite dergilerinin içerik, dil ve biçimsel özellikler açısından istenilen özelliklere sahip olduğu, ünite dergilerinin çok yaygın bir şekilde kullanıldığı, basılı eğitim araçlarının çeşitliliğinin eğitim açısından olumlu olduğu, genelde ünite dergilerini sınıf öğretmenlerinin belirlediği, dergilerin her ünitede değişmesi ve ünite sonunda yer alan testlerin dergileri daha ilginç hale getirdiği belirlenmiştir. Ayrıca ünite dergilerinin okullara sağladığı maddi desteğin dergi alımında önemli bir etken olduğu belirlenmiştir. Kısaca ünite dergilerinin, ilköğretim birinci kademe öğrencisi için çok yararlı olduğu ve öğrenciyi her açıdan derse motive ettiği sonucu elde edilmiştir.
There are some periodicals used in our primary schools, as a supplementary to lectures. The class-teachers opinions on these periodicals searched, concerning content, language and presentation wise. Proposing some solutions depending to the results is the purpose of this research. To collect the data about class-teachers opinions, a two step survey applied. In the first step personal information are gathered by certain questions which are prepared to full-fill the public-surveying demands. The surveying is realized by 472 teachers in 41 primary schools of Denizli City. Statistically, frequency and percentage methods are applied to analyze the data gathered from them. The opinion on the periodicals analyzed depending to the following subjects: content, language, physical presentation, decision makers for selecting, convenience to lecture subjects, subsidiary results. Analysis of results show that, these periodicals are full-filling the language, content, presentation requirements. They are used wide spread and class-teachers choose the periodicals by themselves through enough number of alternatives. The tests at the end related to the content, makes the periodicals more interesting. Besides these school budget get a financial help by marketing these periodicals. Shortly, periodicals are helpful for primary school students and motivates them for their education.
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49271
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.