Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49350
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Hancıoğlu, Tahsin | - |
dc.contributor.author | Ağaç, İbrahim Zihni | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T19:58:07Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T19:58:07Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49350 | - |
dc.description | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | en_US |
dc.description.abstract | II Yüksek lisans tezi olarak seçilen Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği; geçmişten günümüze kadar Türk Resim Sanatının geçirdiği dönemler içinde araştırılıp incelenmiş, bu birliğin Türk Resim Sanatı içindeki yeri tespit edilmeğe çalışılmıştır. Birinci bölümde Türk Resim sanatının Fatih'in İtalyan Ressam Gentile Bellini' ye ilk yağlıboya portresini yaptırmasından Çallı Kuşağına kadar olan dönemde geçirdiği devre incelenmiş, toplumun ve yöneticilerin Resim sanatına karşı tutumları ortaya konmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde Çallı Kuşağının Türk Resim Sanatına katkıları incelenmiş yabancı Res samların ağırlıklı etkisinde olan Resim eğitiminin ilk Türk eğitimcileri ve eğilimleri an latılmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde Tezimin ana konusu, Cumhuriyet döneminin ilk onaylanmış resmi grubu Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin Türk Resim Sanatma katkıları incelenmiş; Bu sanatçıların çabalarıyla,Resim tutkularının sadece İstanbul da kalmayıp tüm Anadolu'ya yayılması; sosyal ilişkiler ve güncel konularm ele alınıp, halkın içine girilerek bizzat günlük yaşantılarının ölümsüzleştirilmesi; bu birliğin Türk Resim sana tına katkıları açısından çok farklılık kıldığı görülmüştür. Dördüncü bölümde ise Müsta killerden sonra kurulan d grubu ve diğerlerinin günümüze kadar olan gelişimi incelen meğe çalışılmıştır. Tüm bu çalışmalar sonucunda Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliğinin Türk Resim sanatı alanında, gerek bireysel çalışmaları ve toplumsal görüşleri, gerekse eğitim ve öğretimdeki özverili çabaları,Anadolu'ya taşıdıkları sanatsal faaliyetleri ; ay rıca Devletin desteğiyle yurt dışında eğitim ve öğrenim görmüş bu sanatçıların, özlük hakları ve Türk Resim sanatınm yüceltümesindeki çabaları ortaya konmak istenmiştir. Bu konunun anlaşılırlığının somutlaştırılması için 105 adet resim eklenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Ill The Association of The Independent Painters and Sculptors was chosen as post graduate thesis; and has been tried to determine The Turkish Painting Periods and their importance in Turkish Painting, In the first part,the period of the Turkish Painting,from the time Fatih had Genti le Bellini painted his oil-paint portrait to Çallı generation,has been studied and the treatments of the society and the directors on painting have been tried to bring up, In the second part,the contribution of the Çallı generation to the Turkish Painting has been studied and the painting education which was effected by the foreign painters beside this, the tendencies of the Turkish painters have also been studied. In the third part, the main subject of my thesis, which is deal with the conribu- tions of the first certified official group The Association of The Independent Painters and Sculptors,has been studied. By th helping of these painters, the most important point was clearly seen that the passosinate lovers of painting began to appear not only in Istanbul but also in Anatolia. In the forth part, group M1 and the others which were established after the independents have been studied. According to all of these studies, opinions of The Association of The Indepen dent Painters and Sculptors about Turkish painting and the ideas about social life and the art activities in Anatolia,besides their efforts on improving the Turkish painting have been tried to bring up. To support the main subject 105 pictures were added. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | en_US |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Heykeltraşlar | en_US |
dc.subject | Sculptors | en_US |
dc.subject | Resim sanatı | en_US |
dc.subject | Painting art | en_US |
dc.subject | Ressamlar | en_US |
dc.subject | Painters | en_US |
dc.subject | Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği | en_US |
dc.subject | Association of Painters and Sculptors | en_US |
dc.subject | Türk resim sanatı | en_US |
dc.subject | Turkish painting art | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Dönemi Türk resim santında Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği | en_US |
dc.title.alternative | The Association of the Independent Painters and Sculptors | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 376 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 81355 | en_US |
dc.institutionauthor | Ağaç, İbrahim Zihni | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.