Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorÖzdemir, Barış-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:58:08Z-
dc.date.available2023-02-06T19:58:08Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49367-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractIV Yabancı dil öğretiminde temel amaç öğrenciye işlevsel değeri yüksek bir dil kullanımı kazandırmaktır. Şüphesiz yabancı dil eğitiminin erken yaşta başlaması, yabancı dilin sağlıklı ve kalıcı öğrenilmesi için gereklidir. Ama yanlış uygulamaların ve hataların erken tespiti çok önemlidir İlköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunların öğretmen performansını etkileme derecesi bu araştırmanın amacıdır. Bu araştırma Denizli İli ilköğretim okullarım kapsamaktadır. Yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar üç boyut altında toplanmıştır. Bu boyutlar; altyapı, program ve öğretmendir. Öğretmenlerin bu sorunlara ilişkin algılan, bu sorunları algılamalarının branş, kıdem ve eğitim kademelerine göre farkları, performanslarım etkileme dereceleri ve performanslarını etkileme derecelerinin branş, kıdem ve eğitim kademelerine göre farkları tespit edilmiştir. Bunun için t-testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırma sonucu öğretmenler yabancı dil eğitiminde bir çok sorunla karşılaşmaktadır. Bunlardan başlıcalan, yetersiz araç-gereçler, ders kitapları, haftalık ders saatinin yetersizliği, yabancı dil öğretmenlerinin azlığıdır. Bu sorunlar öğretmenlerin performansım önemli derecede etkilemektedir. tc yükseköğretim kurulu EZ&en_US
dc.description.abstractThe main purpose of foreign language teaching is to provide learners with functional language usage. Doubtless, beginning to learn a foreign language at early ages is necessary for a healthy and permanent learning. However early determining the inappropriate practices and mistakes is also essential. The problems that foreign language teachers expose in primary schools and the effects of these problems on teachers' performance is the aim of this thesis. This thesis is limited to the primary schools in the city of Denizli. In this study after determining the teacher perceptions towards the problems which mentioned above, the significant differences between these perceptions and selected teachers characteristics such as branches, seniority and class levels they teach have been tested. In order to realise this purpose, the data collected has been analyse by using t-test, ANOVA and descriptive statistical techniques. After analysing the data it has been found that the teachers have very fundamental problems during their teaching, such as; insufficient materials and textbooks, lack of class hours and insufficient number of foreign language teachers. Bans ÖZDEMİRen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDil öğretimien_US
dc.subjectLanguage teachingen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectÖğretimen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.titleDenizli ili ilköğretim okullarında yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların öğretmen performansı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe Problems that foreing language teachers expose in primary schools in Denizli and the effects of these problems on teacher`s performanceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid94503en_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Barış-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.