Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49368
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorSüpçin, Emine-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:58:08Z-
dc.date.available2023-02-06T19:58:08Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49368-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractV Araştırma Denizli İlindeki İlköğretim Okulu öğretmenlerinin çalıştıkları okulların örgütsel iklimine ve örgüt ikliminin kendi performansları üzerindeki etkisine ilişkin algılarını ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırma verileri Likert tipinde 79 maddeden oluşan Holpin ve Croft'ın geliştirdikleri O.C.D.Q. (Organizational Climate Description Questionnaire)'den yararlanılarak araştırmacı tarafından geliştirilen Örgüt İklimi Tarama Envanteri (Ö.İ.T.E.) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma evrenini Denizli İlinde 1998-1999 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1867, örneklemi de 356 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada elde dilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri "SPSS-WİN" programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlemesinde, ortalama, standart sapma, "t" testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları şunlardır: 1 -Öğretmenlerin örgüt ikliminin "destekleyicilik", "yönlendiricilik", "sınırlayıcılık", "profesyonellik", "içtenlik ve samimiyet", "ilgi" boyutlarını algılan oldukça düşük düzeydedir. 2-ÖğretmenIerin çalıştıkları okulun örgütsel iklimine ilişkin algılan bağımsız değişkenlere göre fark göstermemiştir. 3-Örgüt iklim boyutlan algılanmn birbiriyle karşılaştınlmasında anlamlı farklar bulunmuştur. 4-Örgüt iklimi boyutlanmn kendi performanslan üzerindeki etkisine ilişkin algılannda bağımsız değişkenlerden, cinsiyet, mezun olunan okul, çalışılan okul türü, çalışılan okulun sosyo-ekonomik yapısına göre fark gözlenmiştir. 5-Kadın öğretmenlerin örgüt ikliminin tüm boyutlanmn kendi performanslanna etkisine ilişkin algılan olumsuz yönde etkilendiklerini göstermiştir. 6-Öğretmenlerin örgüt ikliminin tüm boyutlanmn kendi performanslan üzerindeki etkisine ilişkin algılan arasında fark bulunmuştur. tC YÜKSEKÖĞRETİM KuUl,, MKfiMAiraftSirON MÜK^âen_US
dc.description.abstractVI This research has been carried out the organizational climate of the elementary schools within the Province of Denizli,with the aim of establishing the perception the pimery schloo teachers have on the effects of the (said) organizational climate on their performance. The data have been collected by administering a 79 Likert iyem Organisational Climate Enventory (O.C.E.) developed by by the researder using the original O.C.D.Q. of Holpin and Croft. The population of the study is consisted of 1867 teachers who were working 1998- 1999 school year and the 356 teachers have been drawn from the population as the sample of the study. The data collected has been analized statistically by using SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The statistical techniques such as mean, standart deviation, "t" test and one way anaysis of variance were employed. Following findings have been reached: 1-The teachers perceptions of the organizational climate is quite low in terms of "support", "guidance", "restictive practices", "professionalizm", "sincerity and intimacy" and "interest in one's vocation". 2-The teachers' perception of the organizational climate dimensions were found to differ significantly when compared with each other. 3-The effect of the organizational climate on the teachers hes been observed to vary with sex, the schools from which the teacher had graduated, the socio-economic constitution of the school in which they work and type of the school in which they work(private or public). 4-Famale teachers were observed to be more adveresely affected by the organizational climate in all respects of support, guidance, restrictive practices, professionalism, sincerity and intimacy, and interest in one's vocation. 5-The teachers' perceptions of the effect of all aspect of the organizational climate on their prsonel performances was seen to vary. 6-The teachers' perceptions of the organizational climate in the schools in which they work does not seem to vary with independent differences.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectÖrgüt iklimien_US
dc.subjectOrganizational climateen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.titleİlköğretim okullarında örgüt iklimien_US
dc.title.alternativeThe Organizational climate in elemantary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid94505en_US
dc.institutionauthorSüpçin, Emine-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.