Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKunt, Muammer-
dc.contributor.authorSomkaya, Ümit-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:58:09Z-
dc.date.available2023-02-06T19:58:09Z-
dc.date.issued2000-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49375-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractTürkiye'de ilköğretime öğretmen yetiştirme problemi, Cumhuriyetin kurulduğu günden bu yana, ilgililerin üzerinde önemle durduğu, çözüm yolları aradığı ve uygulamaya koyduğu konulardan biri olmuştur. Eğitim kurumlarının en önemli unsuru öğretmendir. Ülkenin gelişmesi ancak ve ancak öğretmenlerin iyi yetiştirilmesine ve görevlerini en iyi şekilde yerine getirmelerine bağlıdır. İşte bu yüzden araştırmanın amacını "Türk Eğitim Sisteminde Sınıf Öğretmeni Yetiştirilmesinde Karşılaşılan Sorunlaf'ın neler olduğunun belirlenmesi olmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın belirlenen amaç doğrultusunda, Türk Eğitim Sisteminde sınıf öğretmeni yetiştirilmesinde geçmişte yapılan çalışmalar, mevcut durum ve problemlerin tespiti için literatür taraması yapılmış, mevcut durum ve problemlerle ilgili sınıf öğretmenliği anabilim dalında görev yapan eğitimcilerin görüş ve önerilerinin belirlenmesi maksadıyla da anket kullanılmıştır. Üç fakültenin sınıf öğretmenliği anabilim dalında uygulanan anket formlarının frekans, yüzdeleri, ağırlıklı ortalamaları, varyans ve t testi hesaplanıp tablo haline getirilerek, elde edilen bilgiler yorumlanmıştır. Geçmişten günümüze sımf öğretmem yetiştirmek amacıyla birçok çalışma yapılmıştır. Fakat bu çalışmalar, sayısal olarak öğretmen ihtiyacını karşılamaktan öteye gidememiştir. Elde edilen bilgilere göre öğretmen adaylarının mesleğe yönlendirilmesi, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimleri halen büyük bir sorun teşkil etmektedir. Öğretmen adaylarının uygulamalardaki eksiklikleri göze çarpmaktadır. Ülkemizi çağdaş uygarlık düzeyine taşıyacak öğretmenlerimizin yetişmiş nitelikli eğitimcilerden eğitim almalarına, staj uygulamalarına daha fazla yer verilmesine, hizmet öncesi ve hizmet içi iyi yetişmelerine, maddi ve manevi imkanlarının iyileştirilmesine bağlı olduğu anlaşılmaktadır. Ümit SOMKAYAen_US
dc.description.abstractVI The problem of the teacher training have been since the foundation of Turkish Republic and it is one of the subject has been who is interested in this field that they pay attention, look for solution and carry out. The most important element in the education area is a teacher. To become developped country depends on just only well trained teachers and do their tasks in a best way. That's why, the aim of this research is found out that the difficulties of primary school teachers when they are tranie in the Turkish Education System. In this research scan method is used. The survey is used for what has been done for the primay school teachers in the previous years in the Turkish Education system, present situation and in order tofind out problems documents are viewed and getting their opinions and recommedations of people who are in charge of in this job. The survey which is carried out on the primary school teachers in the three faculty students of who is in charge of this field by calculating of applied on the percentage of freguency and arithmetic averages. İt is viewed and interpreted by drawing a figure. A lot of work have been done to traniee teachers from old times to up till now, but it has just supplied the distribution of the teachers numerically. According to obtained findings, conducting the teachers candidate to the job and pre-education and job on the training of the teachers are still one of the biggest problem. İt is realized that the lack of their knowledge during traniee. It is obvious that the teacher who carries us to the modern country level are educated by gualified tutors. Pre-education and job on the traning must be better and take precautions social and economical to get better their situations. Ümit SOMKAYAen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitim sistemien_US
dc.subjectEducation systemen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectTürk eğitim sistemien_US
dc.subjectTurkish education systemen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.titleTürk eğitim sisteminde sınıf öğretmeni yetiştirilmesinde karşılaşılan sorunlaren_US
dc.title.alternativeThe Difficulties of primary school teachers when they are traine in the Turkish systemen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid94506en_US
dc.institutionauthorSomkaya, Ümit-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.