Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49401
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİçli, Gönül-
dc.contributor.authorAkan, Filiz-
dc.date.accessioned2023-02-06T19:59:49Z-
dc.date.available2023-02-06T19:59:49Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49401-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractm Bu araştırma, ilköğretim I. Kademe matematik öğretiminde karşılaşılan sorunları içermektedir. Araştırmaların örneklemi 1999-2000 eğitim öğretim yılında Afyon ilinin Dazkırı ilçesinde ilköğretim okullarında görev yapan 100 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada örneklemde bulunan öğretmenlere anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler tablolaştınlmış ve şu istatiksel işlemler yapılmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama standart sapma "t" testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir : 1. Matematik dersi için ayrılan süre yeterli bulunmamaktadır. 2. Programda gereksiz tekrarlar orta düzeydedir. 3. öğretmenlerin matematik dersinde programla belirtilen hedef davranışları tam anlamıyla gerçekleştiremediği söylenebilir. 4. Matematik programı tam anlamıyla kılavuzluk yapmamaktadır. 5. Öğretmenler programa uymakta güçlük çekmektedir. 6. Konuların öğretiminde ön şartlılık ilkesine uyulmamaktadır. 7. Matematik ders kitapları biçim ve içerik olarak yetersizdir. 8. Kitaplara yardımcı kitaplar yetersizdir. 9. Matematik dersi için kullanılan araç-gereç yetersiz fakat teknolojik olarak uygundur. 10. Öğretmenlerin derste kullanacakları yöntem ve teknik konusunda yeterli bilgiye sahip, fakat uygulamada yetersizdir. 1 1. Matematik öğretiminde genellikle tek yöntem kullanılmaktadır. Filiz AKANen_US
dc.description.abstractIV The purpise of this research is to determine the problems which faced by the elementary school mathematic teachers. The sample of this research is consist of 100 (one hindered) teachers who are currenytly working in Dazkırı, Afyon. A guestionnaire was applied to the teacher in order to collect the data. The data obtained, has been analyzed statistically by using SPSS ( statiscial package for the social sciences) and the findings have been shown. By using the tables. In order to answer the problems of the research, "r" test, and descriptive ststistics have been used. The findings which have been reached after analyizing the data are being listed as follows: 1. The time allacated for the mathematics dosses was not found in sufficient. 2. The unneccessary repetitions in the program are at the avarage level. 3. It can be said that teachers don't success the target behaviours completely during the mathematics lessons which are determined in the progrem. 4. The mathematics progrem don't lead completely. 5. Teachers have difficulties to adjust themselves to the progrem. 6. The basic of pre-relations are follewed completely. 7. Mathematics lesson books are not being sufficient (from the viewpoint shape) and content. 8. Supplementary are not sufficient for the books. 9. The tools using for mathematics lesson aren't sufficient and technologically suitable. 10. Teacher have enougth knowledge about the methods and techniques, but they aren't sufficient at pratice. 1 1. The (unique Method) is usally while teaching Mathematics. Filiz AKANen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAraç-gereçleren_US
dc.subjectEquipmentsen_US
dc.subjectDers programlarıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectMatematik öğretimien_US
dc.subjectMathematics teachingen_US
dc.subjectÖğretim yöntemlerien_US
dc.subjectTeaching methodsen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretiminde karşılaşılan sorunlar (Afyon ili Dazkırı ilçesinde bir araştırma)en_US
dc.title.alternativeThe Problems of teaching maths of the primary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid109098en_US
dc.institutionauthorAkan, Filiz-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.