Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49438
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin-
dc.contributor.authorKaraoğlu, Meral-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:00:57Z-
dc.date.available2023-02-06T20:00:57Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49438-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractEğitim kurumlarında sınıf içi çalışmaların etkili olabilmesi için öğretmen ve öğrencilerin tüm etkinliklerde kendilerine düşen görevleri gerçekleştirmeleri beklenmektedir. Öğretmen açısından, öğretim etkinliklerinde beklenen başarıyı elde etmenin ön koşullarından biri etkili sınıf yönetimidir. Okulda eğitsel çabaları engelleyen her türlü davranış "istenmeyen davranış" olarak adlandırılmaktadır. Etkili sınıf yönetimi için sınıf düzeni oluşturma ve etkili öğretim için potansiyel sorunları önceden sezip ortaya çıkmalarını engellemek etkili öğretmenlerin temel özelliğidir. Bu araştırma okulöncesi eğitim sınıflarında karşılaşılan istenmeyen davranışlar ile hangi sıklıkta karşılaşıldığını ve öğretmenlerin sınıf etkinliklerini bozan istenmeyen davranışları engellemek için geliştirdikleri yöntemleri (önlem ve müdahaleler) hangi sıklıkta kullandıklarını saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Denizli ili merkezinde bulunan bütün anaokulları ve bünyesinde anasınıfı olan ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Araştırma verileri evreni oluşturan 133 öğretmene anket uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler Yüzde, Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi gibi istatistiksel işlemlerden geçirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre ulaşılan sonuçlar şunlardır: 1- Sınıflarda istenmeyen davranışlarla düşük düzeyde karşılaşıldığı bulunmuştur. 2- İstenmeyen davranışlara karşı geliştirilen önlemlerin yüksek düzeyde uygulandığı, istenmeyen davranışlara karşı müdahalelerin düşük düzeyde yapıldığı görülmüştür. 3- Farklı branştan olan öğretmenlerin istenmeyen davranışlarla karşılaşma sıklıkları, istenmeyen davranışları yönetmek için uyguladıkları önlemler ve müdahalelerde anlamlı bir fark saptanmamıştır. IVen_US
dc.description.abstractIt is expected from teachers and students to do the duties they are bound to at all activites for the in class studies at the education institutions. From the teachers point of view, effective classroom management is the primary condition of the expected success to be achieved in teaching activities At school all behaviours preventing educational efforts are called "misbehaviours". The basic property af the effective teachers is protecting the occurence of potential problems for constituting classroom order and effective teaching for effective classroom management. This investigation is made for determining the misbehaviours at preschool education classes and how frequent they are seen and how frequent the teacher use the methods (precautions and interventions) they developd for protecting the misbehaviours violating the classroom activities. The population and samples of the investigation consists of all kindergartens and primary school containing kindergartens at Denizli city center. The data of investigation is obtained by making pools with 133 teachers forming the population. The obtained data are statistically evaluated with percent, arithmetic mean, standart variation and t-tests. The obtained results of the investigation is as follows: 1- It is found that misbehaviors are faced at low levels. 2- It is seen that the precations developed for misbehaviors are highly applied and that the interventions againts misbehaviors are applied at a low level. 3- It is found that there is no reasonable difference between the facing frequencies of unwanted behaviors of teachers from different branchesand the precautions and interventions applied for managing the misbehaviors. Ven_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAnaokullarıen_US
dc.subjectKindergartensen_US
dc.subjectAnasınıflarıen_US
dc.subjectNursery classesen_US
dc.subjectDavranışen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectDavranış biçimlerien_US
dc.subjectBehavior patternsen_US
dc.subjectDavranış bozukluklarıen_US
dc.subjectBehavioral disordersen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuklaren_US
dc.subjectPreschool childrensen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenleren_US
dc.subjectPreschool teachersen_US
dc.subjectSınıf içi davranışlaren_US
dc.subjectIn-class behaviorsen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectClassroom managementen_US
dc.titleOkulöncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan istenmeyen davranışlaren_US
dc.title.alternativeMisbehaviours confronted in preschool education institution and dealing with themen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid116807en_US
dc.institutionauthorKaraoğlu, Meral-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.