Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49446
Title: Antalya-Manavgat ilçesi halk kültürü üzerinde bir inceleme
Other Titles: A Study on the folk culture of Manavgat - Antalya
Authors: Öz, Halis
Advisors: Arslan, Mustafa
Keywords: Halk Bilimi (Folklor)
Folklore
Türk Dili ve Edebiyatı
Turkish Language and Literature
Antalya-Manavgat
Antalya-Manavgat
Halk kültürü
Folk culture
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: "Antalya - Manavgat İlçesi Halk Kültürü Üzerinde Bir İnceleme" adlı çalışma; yöreye ilişkin folklor ürünleri ve bu ürünlerin tespit edilen işlevlerinin incelemesinden oluşmuştur. Çalışmanın başındaki yörenin tarihini; coğrafik, ekonomik, demografik yapısını ele alarak tanıtan "Giriş" bölümüyle ürünlerin oluşma zemini belirlenmiş ve onların işlevleriyle aktarılacağı bölümlere geçiş sağlanmıştır. "Birinci Bölüm" başlığı altında; halk kültürü ürünlerinden anlatı türleri, geleneksel uygulamalar, halk bilgeliği ve çeşitli inançlar verilmiştir. "İkinci Bölüm'de ise; birinci bölümde tasnif edilerek verilmiş olan ürünler, başta William BASCOM'un işlevsel çözümleme modellerinden yola çıkılarak folklorun dört işlevi göz önüne alınarak değerlendirilmiştir. Ayrıca ürünler, bu dört işlev yanında Umay GÜNAY'ın "sosyal hayattaki kullanımlarına ve reklama yönelik olması"; İlhan BAŞGÖZ'ün de 'başkaldırılara destek vermesi, düzene karşı gelmeyi desteklemesi" yönlerinden ele alınarak beşinci işlev olarak "Pratik Çözümler Sunma İşlevi" şeklinde değerlendirilmiştir. Çalışmada, işlevleri açıklayıcı çok sayıda örnek kullanılmış ve böylece yöreye ait bir folklor ürününün günlük hayattaki gerekliliği gösterilmeye çalışılmıştır. Ayrıca her ürünün toplumda mutlaka bir veya birkaç işlevinin olduğu; herhangi bir işlevin de günümüzde kaybolmuş olabileceğinin göz önüne alınması gerektiği belirtilmiştir. Halis ÖZ
The work "A Study On the Folk Culture of Manavgat (Antalya)" consists of the local folkloric products of the region and the examination of the determined functions of those products. In the "Introduction" part of the work the history of the region is introduced handling its geographical, economic and demographic structure, which has determined the formation basis of those products and enabled to pass to the following parts in which they will be mentioned with their functions. In the "First Part" narration types, traditional applications, popular wisdom and various belief from folkloric products are handled. In the "Second Part" the products classified in the first part are evaluated with consideration of the four main functions of the popular culture, which are based on mainly the functional analyses of Willam BASCOM. Furthermore these products are evaluated in the form of 'Tunction of Offering Practial Solutions" as the fifth function handling them within the framework of the idea "being directed towards advertisement and their use in social life" of Umay GÜNAY and the idea "supporting revolts and rebelling against the system" of İlhan BAŞGÖZ. In the work many function explanatory instances are used and thus the necessity of a regional folkloric product in daily life is tried to be displayed. Moreover, it is mentioned that any product has absolutely at least one function or more functions and that any function should be considered possibly to have disappeared in time. Halis ÖZ
Description: Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
URI: https://hdl.handle.net/11499/49446
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

144
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.