Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49449
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaykan, Nesrin-
dc.contributor.authorOzan, Cenk-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:00:58Z-
dc.date.available2023-02-06T20:00:58Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49449-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractOtoyollar, yüksek hacimdeki trafiğin yüksek hızla ve güven içinde akışına olanak vermek amacıyla en son teknolojiye göre inşa edilen, tam erişme kontrollü yollardır. Bu yollar motorsuz taşıt, 50cc.den küçük motorlu taşıt ve yaya trafiğine kapalıdır. Otoyolların yüksek standartlı yollar olması ve en son teknolojiye göre inşa edilmesi maliyetlerini çok arttırmaktadır. Türkiye'de otoyol yapımları 1980'li yıllarda hız kazanmıştır. Bugüne kadar 1850 km. uzunluğunda otoyol işletmeye açılmıştır. Yeni bazı otoyollar için planlama, proje ve ihale çalışmaları sürdürülmektedir. Bu çalışmada Türkiye'nin ve Ege Bölgesinin önemli karayolu kesitlerinden biri olan, İzmir ile Aydın illeri arasında bulunan İzmir - Aydın Devlet yolu ile İzmir - Aydın Otoyolunun verimliliğinin trafik hacmi açısından değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu değerlendirme yapılırken trafik, ilk yatırım maliyeti, bakım, onarım, işletme maliyeti ve elde edilen gelirler dikkate alınmıştır. Ayrıca bu iki karayolu için çeşitli senaryolar üretilmiş ve bu senaryoların değerlendirmeleri yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda; öngörülen senaryolar değerlendirildiğinde, mevcut devlet yolunun gerekli düzenlemeler yapılarak daha uzun bir süre mevcut ve oluşacak trafik değerlerini taşıyacağı, ancak uygun bir ücret politikası ve mevcut devlet yolu standartlarının yükseltilmemesiyle bu trafiğin İzmir - Aydın otoyoluna çekilebileceği ve bu bağlamda değerlendirildiğinde yatırımın gereğinden önce yapıldığı ve daha uzun yıllar atıl kalacağı görülmektedir. Cenk OZANen_US
dc.description.abstractVI Motorways, that carry a flow with high speed and safety, can be defined as a high standard built-up road networks. The other form of traffie such as bcycles, pedestrians, etc., apart from vehicular traffic are not allowed to enter and use these roads. The initial investment costs and maintenance costs for motorways are higher than the traditional trunk roads. This is because motorways are constructed as a high standard carriageways. The construction of motorway have been started since 1980s in Turkey. Since then, 1850 km motorway are opened to vehicular traffic. The projection and planning of new motorway network have still been carried out in a different locations of Turkey. In this thesis, the economical analysis of investment costs, maintenance costs between newly built motorway and traditional trunk roads have been investigated based on annual average and daily traffic growth in Aydın-îzmir motorway and Trunk Road which is located in the west of Turkey. The initial investment costs, motorway and trunk road maintenance costs and their corresponding benefits have been analysed. Moreover, various scenarios have been taken into account for the comparison purposes. It can be concluded that the following results are obtained in the light of three scenarios for the case study. The national trunk road in Aydın - Izmir strip can serve to traffic volume for a certain time by taking into account the necessary maintenance measures. With reasonable toll collection policy and without increasing the level of service on trunk road will result in moving the trunk road traffic into the Aydm - İzmir motorway. Motorway between Aydm and İzmir could not have been done until the trunk road in a region would complete the design life. Cenk OZANen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğien_US
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.subjectOtoyollaren_US
dc.subjectMotorwaysen_US
dc.subjectTrafik akışıen_US
dc.subjectTraffic flowen_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectİzmir-Aydın kara yoluen_US
dc.subjectİzmir-Aydın highwayen_US
dc.titleİzmir-Aydın otoyolu verimliliğinin trafik hacmi açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of İzmir - Aydın motorway and national trunk road based on traffic volumesen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.departmentPAU, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid128243en_US
dc.institutionauthorOzan, Cenk-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept10.02. Civil Engineering-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.