Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49463
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin-
dc.contributor.authorÇeviş, Mehmet-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:02:16Z-
dc.date.available2023-02-06T20:02:16Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49463-
dc.descriptionBu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada İlköğretim okullarındaki okul-aile işbirliği ve iletişiminde varolan ve olması gereken (ideal) düzeylere ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri incelenmiştir. Ayrıca bu araştırmada okul-aile işbirliği ve iletişimi düzeylerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi amaç edinilmiştir. Araştırmanın ömeklemini Denizli ili merkezindeki değişik resmi ilköğretim okullarında çalışan 60 yönetici ve 60 öğretmen ile bu okullarda öğrenim gören öğrenci velilerinden 60 tanesi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen "Okul-aile işbirliği ve iletişimi Ölçeği" kullanılmıştır. Ayrıca yöneticilerin, öğretmenlerin ve velilerin psiko-sosyal özelliklerine ait bilgiler ankette "Kişisel Bilgiler Formu" ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, gerekli görülen bütün betimsel istatistiki tekniklerin yanında veri gruplarının türüne göre t testi ve F çözümlemeleri yapılmış, F değerlerin önemli olması halinde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için "Tukey Testi" uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir: Olması gereken okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeyleri ortalamaları varolan okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeyleri ortalamalarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Varolan okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeylerinde statülerin ortalamaları arasındaki farkların önemli olduğu bulunmuştur. Bu bulgulara göre öğretmenler varolan okul-aile işbirliği ve iletişimi durumlarında daha olumlu bir yaklaşım sergilerken; velilerin ise varolan durumdan pek memnun olmadıkları sonucu görülmüştür. Olması gereken okul-aile işbirliği ve iletişimi durumlar düzeyinde statülerin ortalamaları arasındaki farkların önemli olduğu gözlenmiştir. Olması gereken durumlar düzeyinde yönetici statüsünün beklentileri diğer statülerin beklentilerinden daha yüksek çıkmıştır. Ancak, olması gereken durumlar düzeyinde veli statüsünün beklentileri düşük çıkmıştır. Hem varolan hem de olması gereken okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeylerinde katılımcıların veli cinsiyeti, hizmetiçi eğitim ile ilgili psiko-sosyal özelliklerinde ortalamalar arasındaki fark önemli çıkmıştır. Varolan okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeylerinde Okul-Aile Birliği'ne velilerin üye olma durumlarına göre, yönetici ve öğretmenlerin kadro durumlarına göre ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu gözlenmiştir. Olması gereken okul-aile işbirliği ve iletişimi durum düzeyinde katılımcıların kişilik özellikleri ortlamaları arasındaki fark anlamlı çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların, okul-aile işbirliği ve iletişimi ile ilgilenen araştırmacılara yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractVI SUMMARY This study aims to examine the opinions of the administrators, teachers, parents about the level of their existent and ideal school-family cooperation and communication in primary schools. By analyzing these opinions, the cooperation and communication levels are specified and assessed. The sample of this study was 60 administrators, 60 teachers from the primary schools in Denizli and 60 parents whose sons or daughters being educated in these schools. While obtaining the data, "The Scale of School-Family cooperation and communication" which had been prepared by the researcher, was used. In addition, the information about the psycho-social, properties of the administrators, teachers and parents was gathered by "The Form of Personal Information" in the survey. While analyzing the data, all required descriptive statics and t test, anova according to data type were applied. Besides, for post-hoc test, Tukey test was performed. From the analysis of the survey, average of the ideal school-family cooperation and communication levels were found as higher than average levels of the existent school-family cooperation and communication. The averages of the satatues in the existent school-family cooperation and communication levels were obtained as statistically different between each other. From these averages it is understood that the teachers had positive approaches in the existent school family cooperation and communication levels, whereas the parents did not. On the other hand in the ideal school family cooperation and communication levels the expectation of the administrators were higher than the one of the other statues. The averages of the statues in the ideal school family cooperation and communication levels were also obtained as the statistically different between each other. However, the expectation of the parents were found as low in the ideal cooperation and communication levels. In the levels of both ideal and existent school-family cooperation and communication, the among the psycho-social averages were significantly different properties related to the sex of the parents, and inner-service education. In the levels of the existent family-school cooperation and communication, the averages were different between the parents who are the members of school-family associaton and who are not, between the administrators and the teachers. In addition, the averages were different among the personal properties in the ideal school-family cooperation and communication levels. This study will hopefully help the researchers who are interested in the school-family cooperation and communication.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectOkul-aile ilişkisien_US
dc.subjectSchool-family relationsen_US
dc.subjectOkul-aile işbirliğien_US
dc.subjectSchool-family cooperationen_US
dc.subjectİlköğretim okullarıen_US
dc.subjectPrimary education schoolsen_US
dc.titleDenizli merkez ilköğretim okullarındaki okul-aile işbirliğinin yönetici, öğretmen ve veli tarafından ideal ve pratik düzeyde değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation in ideal and practical level by administratorsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid116817en_US
dc.institutionauthorÇeviş, Mehmet-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

192
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.