Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49464
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kıran, Hüseyin | - |
dc.contributor.author | Akın, Fatih | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:02:16Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:02:16Z | - |
dc.date.issued | 2002 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49464 | - |
dc.description | Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada İlköğretim 4,5,6,7 ve 8. Sınıf Öğrencileri'nin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada Manisa'nın Sarıgöl İlçesindeki İlköğretim Okulları evren olarak alınmış ve evren içerisinden random yoluyla seçilen 6 okuldan 448 öğrenci örneklem grubuna dahil edilmiştir. Bu araştırma tarama modelindedir. Bu yönü ile çalışma, daha önce belirtilen amaçlar ve sınırlılıklar çerçevesinde var olan durumu ortaya koyucu betimsel türde bir araştırma niteliğindedir. Örnekleme giren 448 öğrenciye; ölçme aracı olarak Aşkar (1986) tarafından geliştirilen, öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarım ölçmeye yarayan Likert-Tipi bir ölçek (tutum ölçeği) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalaması standart sapması hesaplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin tutumlarında cinsiyet,başarı, sosyo-ekonomik durum,ailenin eğitim düzeyi okul ve sınıf değişkenleri açısından farklılığı ölçmek için t-testi ve varyans analizi yapılmış; yine bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için korelasyon hesaplamasına gidilmiştir. Bütün bu işlemler spss istatistik programı ile yapılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır: İlköğretim 4,5,6,7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin Matematik Dersi'ne yönelik tutumları puanmış ve bu puanlar gruplanmıştır. Tutum puanlan orta ve daha düşük olanların oranlarının toplamı %54,5 yaparken, çok iyi olanların oranlan %21,9 olarak hesaplanmıştır. Buradan da öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarının düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Cinsiyet değişkeni ve okuduktan okullara göre öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarında p=0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Sınıf düzeylerine göre öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarında ise p=0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Buna göre sınıf seviyesi arttıkça tutum puanı düşmekte, sınıf seviyesi düştükçe tutum puanının yükselmekte olduğu söylenebilir. Köy ve kent okullarındaki öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarında p=0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumlarının bu dersten alman nota (gösterilen başarıya) göre p=0,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre not arttıkça tutum puanının arttığı, not düştükçe tutum puanının düştüğü söylenebilir. Ailelerin sosyo-ekonomik düzeyi ve anne ve babanın eğitim düzeyi ile öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumları arasında p=0.001 düzeyinde düşük, pozitif ve anlamlı bir ilşki olduğu görülmüştür. Sosyo-ekonomik durum arttıkça tutum puanının arttığı, sosyo ekonomik durum düştükçe tutum puanının düştüğü söylenebilir. Yine anne ve babanın eğitim düzeyi arttıkça tutum puanının arttığı, anne ve babanın eğitim düzeyi düştükçe tutum puanının düştüğü söylenebilir. Bu ilişki özellikle Lise ve Yüksek Okul mezunu anne ve babaların çocuklarında daha fazla görülmüştür. Öğretmenlerin Matematik Dersine yönelik tutumları ile öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik tutumları arasında p=0.001 düzeyinde anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Öğrencilerin Matematik Dersi'ne yönelik korkulan incelendiğinde ise Matematik Dersi'nden korktuğunu belirtenlerin oram %55,1 iken korkmadığını belirtenlerin oram ise sadece %30,6'da kalmıştır. Buradan öğrencilerin yansından fazlasının Matematik Dersi'nden korktuğu, korkmayanların ise üçte birinden az olduğu sonucunu çıkarabiliriz. | en_US |
dc.description.abstract | VI This research has been done with differents variables in order to investigate the attitudes of the elementary school 4, 5, 6,7 and 8th year students against the mathematics courses. In the research, the elementary school of Sarıgöl, a district of Manisa, were choosen as univense, and 6 of the schools were chosen randomly, and 448 students were included in the investigated group This research is in a scanning model. With this feature, this research is descriptive research that is expressing and consolidating the previous limts and aims. An evaluation scale for the attitudes of elementary school students, i. e. Type-Likert, which was improved by Aşkar(1986) was implemented to the 448 students. Aritmetic mean and standard deviation of the collected date were calculated. In addition to these, t-test and variand analysis were done in order to find out the school and class differences among the students, attitudes due to gender, success, socio economic situation, and the education level of the family. Again, in order to evaluate the relationsheip between the veriables, correlation calculation was done. Al these steps were made by spss statistiz programme, and the results were commented. These datum are found at the end of the research; The attitudes for maths course of 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade students are pointed and these points are gruped. As the total rate of middle and lower attitude points is %54,5, the total rate of best attitude points is calculated %21,9. Considering these fact, it is found that the students attitudes for maths course is low. It has been seen that there isn't any meaningful difference at, p=0,05 level, of students' attitudes for maths course accordin to the gender variable and schools they are attending. According to class level, the meaningful difference of attitude for maths course at p=0,05 level is proved. As the grade level gets higher point of ettutude decreases and visa verse. There is no meaningful difference of attitude for maths course at p=0,05 level, between the students of country and city schools. It is proved that there is a meaningful difference at students' attitude for maths course according to the maths grades they get. As a result, grades get higher, point of attitude increases and visa verse. The meaningful, low and positive relation between socio-economic and educational levelof the family and students' attitude point of maths course is found. Socio-economic state gets higher and the student's attitude point increases, visa verse. And educational state of the family gets higher so the student's attitude increases. When the maths anxiety is analysed the rate of the students who express their anxiety is %55,1 and the rate of the pupils who say they dont have any fear is %30,6. As a result, more than half of the students have maths anxiety and less than 1/3 says they don't fear. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik dersi | en_US |
dc.subject | Mathematics lesson | en_US |
dc.subject | Tutumlar | en_US |
dc.subject | Attitudes | en_US |
dc.subject | Öğrenci tutumu | en_US |
dc.subject | Student attitude | en_US |
dc.subject | Öğrenciler | en_US |
dc.subject | Students | en_US |
dc.subject | İlköğretim okulları | en_US |
dc.subject | Primary education schools | en_US |
dc.subject | İlköğretim öğrencileri | en_US |
dc.subject | Primary education students | en_US |
dc.title | İlköğretim 4.,5.,6.,7., ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analiesing the primay school students attitudes for mathematics course according to kinds of variables in 4th | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 66 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 116816 | en_US |
dc.institutionauthor | Akın, Fatih | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.