Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49626
Title: İlköğretim okulları müdürlerinin öğretmenlerle iletişim sürecindeki yeterlikleri
Other Titles: The Communication competence of elemantary school principals in the process of communication with teachers
Authors: Öksüz, Cumali
Advisors: Kıran, Hüseyin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Müdürler
Directors
Okul yöneticileri
School administrators
Öğretmenler
Teachers
İletişim
Communication
İlköğretim okulları
Primary education schools
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim okulları müdürlerinin öğretmenlerle iletişim sürecindeki yeterliklerini saptamaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için Gaziantep ili merkez Şahinbey ve Şehit Kamil ilçelerinde toplam 36 ilköğretim okulunda araştırma yapılmıştır. Araştırmada toplam denek sayısı 398'dir. Bu deneklerden 36'sı müdür, 362'si öğretmendir. Araştırmada deneklerin kanılarını belirtmeleri için anket yöntemi uygulanmıştır. Bu amaçla araştırmacı tarafından hazırlanan 49 maddelik 5'li derecelendirme anketi deneklere uygulanmıştır. Uygulama sonucunda veriler bilgisayara yüklenerek sonuçlar çıkarılmıştır. Varılan sonuçlardan önemli bulunanları şunlardır: Müdürlerin kendi iletişim yeterliklerini değerlendirmeleri ile öğretmenlerin, müdürlerin iletişim yeterliklerini değerlendirmeleri arasında tüm maddeler içinde çok yüksek düzeylerde anlamlılık bulunmuştur (0.001). Müdürler kendi iletişim yeterliklerini %80'lik bir olumlulukta, yüksek olarak değerlendirirken, öğretmenler %50'lik bir oranda orta olarak değerlendirmişlerdir. Böylece müdürler, iletişim yeterliği boyutunda kendilerini değerlendirirken genel olarak, mükemmel veya mükemmele yakın kişiler oldukları inancındadırlar. Öğretmenler ise müdürleri değerlendirirken onların fazlaca mükemmel değil ama ortalama iletişim yeteneğine sahip olduklarını kabul etmişlerdir.
The main goal of this study is to maintain the competence of elementary school principals in the process of communications with teachers. To reach this goal this study was carried out in 36 elementary schools located in Gaziantep city and Şahinbey and Şehitkamil districts. Subjects were 398 and 36 of them were principals and 362 were teachers. To state opinions of subjects a questionarie form was applied which contained 49 items. The data were proceeded through computer. Some important findings are; There was most significant meaning among all items related to assesment of their own communication competences of principals and assesment of teachers on communication competences of principals (0.001). Principals appreciated their competences highly positive (%80) while the teachers assessed these competences with middle level (%50). Thus the principals appreciated themselves excellent in the dimension of communication competences in general But teachers accepted that the principals had middle level communication competences, not excellent.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=4J_FzTwlrMCH4qBROpXPHxuM9v8kaHT9JLobUuuRvKuS8y_SCjtylM27xD9g-d_m
https://hdl.handle.net/11499/49626
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.