Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49641
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Akbulut, Efe | - |
dc.contributor.author | Sarıçiftçi, Aykut Önder | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:08:29Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:08:29Z | - |
dc.date.issued | 2001 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5T1_CZ5-UGb9QCmoURec4JzSiuhxl8O_9WYfoNUvHitb1uhIYGmC15Nmv4CgJ4K_ | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49641 | - |
dc.description.abstract | Ill Bu araştırma Toplu Ses Eğitiminde Entonasyon Sorunu ve Çözümünde Uygulanacak Yöntemleri saptamaya yönelik olarak yapılmıştır. Bu amaçla Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Toplu Ses Eğitimi veren toplam 14 öğretim elemanının görüşleri anket yoluyla alınmış, bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getMlmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Toplu Ses Eğitimi veren öğretim elemanlarının çok büyük bir bölümü, dilin doğru kuüanılması, şarkı söyleme ile ilgili organların doğru çalıştırılması, koro elemanlarının müziksel işitme-okuma seviyelerinin yeterliliği, doğru soluk alıp-verme, vücut rahatlığı-yumuşaklığı, motivasyonun sağlanması, seçilen eserlerin teknik düzeylerinin uygunluğu ve çalışma mekanının akustik durumunun uygunluğu koro verimini daha da arttıracağı, entonasyon sorununu ortadan kaldırarak yararlı sonuçlar doğuracağı görüşünde birleşmektedirler. Aykut Önder SARIÇİFTÇİ | en_US |
dc.description.abstract | IV This research has been done to determine the intonation problems and the methods to be applied in their solution in the education of chorus. With this purpose the opinions of 14 educators who give the education of the chorus at the main branches of music education in the fine arts of faculties of education were taken through a survey and the findings have been tabled with statistical operation. According to the findings obtained from this research, the majority of the educator who give the education of the chorus have an agreement with the opinion given below; the right use of the language, using rightly the organs related to singing, the adequacy of the levels about musical hearing-reading of chorus members, breathe properly, the ease and softness of the body, the providing the motivation, the adequacy of the technical levels of the musical pieces which are selected, the appropriate of the acoustics condition of the working place... All these enhance the efficiency of the chorus and do away with the intonation problems and thus come to useful conclusions. Aykut Önder SARIÇİFTÇİ | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Entonasyon | en_US |
dc.subject | Intanation | en_US |
dc.subject | Koro | en_US |
dc.subject | Choir | en_US |
dc.subject | Müzik eğitimi | en_US |
dc.subject | Music education | en_US |
dc.title | Toplu ses eğitiminde entonasyon sorunu ve çözümünde uygulanacak yöntemler | en_US |
dc.title.alternative | The intanation problems and the methods to be applied in their solutions in the education of chorus | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 49 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 109096 | en_US |
dc.institutionauthor | Sarıçiftçi, Aykut Önder | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.