Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49653
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyin-
dc.contributor.authorTok, Emel-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:08:30Z-
dc.date.available2023-02-06T20:08:30Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7VkJg65xt2nwp1k6o1EsA4_WOV4LL7RDJ8TgoRpeu9AEAymTwJKpiMGlFCgyXLtT-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49653-
dc.description.abstractAraştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan yönetim sorunlarını, bu sorunların yönetici ve öğretmen performanslarını ne derece etkilediğini saptamak amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla, Ege bölgesinde bulunan resmi bağımsız anaokullarındaki yönetici ve öğretmenler tabakalı örnekleme ile seçilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan "Okul Öncesi Eğitimi Yönetim Sorunları Anketi" seçilen bu gruba uygulanmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalaması, standart sapması hesaplanmış ve yorumlama bölümünde ele alınmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda; cinsiyet, kıdem, unvan, eğitim durumu değişkenleri bakımından yanıtları karşılaştırılarak, 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark aranmış ve bunun için t-testi ve varyans analizi uygulanmıştır. Ayrıca yönetici ve öğretmenlerin görüşleri arasında 0,05 düzeyinde anlamlı bir fark aranmış, bunun için t-testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular kısaca şu şekildedir. Yönetici ve öğretmenlerin cinsiyetleri, kıdemleri, eğitim durumları değişkenlerine göre; sorunlara katılma ve bu sorunların performanslarının etkileme dereceleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğretmenler ve yöneticilerin sorunlara katılma, sorunlardan etkilenme dereceleri arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Yöneticilerin ve öğretmenlerin en çok işgören hizmetleri yönetiminde yer alan sorunlara katıldıkları ve bu sorunlardan çok etkilendikleri görülmüştür. Son olarak araştırmada belirlenen sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunulmuştur. Emel Token_US
dc.description.abstractVI This research explores the management problems in the pre-school institutions to determine to which extent these problems that affect the performance of teachers and administrators. For this purpose, "Pre-school Education Management Problems Questionnaire" was developed and administered to the sample of 40 teachers and 1 1 8 administrators that were selected on the base of stratified random selection from which public independent kindergartens in the region of Aegean. The quantitative data analysis were conducted on the responses of teachers and administrators. In addition, in the analysis of data t-test and one-way ANOVA were run to determine the difference at the level of 0.05 of teachers and administrators' perceptions of management problems and the degree of the influence of problems to the performance of them with regard to gender, experience, title, and education level. The results indicated that there was no difference between the teachers and administrators' perceptions of problems to the performance of them with regard to gender, experience, title, and education level. But, there was significant difference between the teachers and administrators' perceptions of problems and degree of influence of these problems to the performance of them. In addition, the teachers and administrators mostly agree with the problems of management of labor services and so their performance mostly affected by these problems. Finally, this study offers insights to the problems that were identified in this research. Emel Token_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim kurumlarıen_US
dc.subjectEducation establishmentsen_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectOkul yöneticilerien_US
dc.subjectSchool administratorsen_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectPreschool educationen_US
dc.subjectOkul öncesi öğretmenleren_US
dc.subjectPreschool teachersen_US
dc.subjectPerformans değerlendirmeen_US
dc.subjectPerformance evaluationen_US
dc.subjectYönetim sorunlarıen_US
dc.subjectManagement problemsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunlarıen_US
dc.title.alternativeAdministration problems of the preschool educational institutionsaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage122en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid116814en_US
dc.institutionauthorTok, Emel-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

662
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.