Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49660
Title: Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar (Denizli ili örneği)
Other Titles: Problems preschool teachers working in Denizli face
Authors: Gündoğan, Aysun
Advisors: Karaoğlu, İ. Baki
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Eğitim kurumları
Education establishments
Okul öncesi eğitim
Preschool education
Okul öncesi öğretmenler
Preschool teachers
Öğretmen sorunları
Problems of teachers
Öğretmenler
Teachers
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: V Bu araştırmanın amacı,. okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları ortaya çıkararak, öğretmenlerin çalıştıkları kurumlara göre karşılaştıkları sorunların farklı olup olmadığını ortaya koymak ve öğretmenin eğitim durumu, meslekteki kıdemi, branşı ve hizmet içi eğitime katılma durumuna göre öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Araştırmanın evrenini Denizli ili sınırları içinde yer alan bağımsız anaokulu ve anasınıflarında çalışan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem olarak ise, evrenin tamamı olan 253 öğretmen alınmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve iki bölümden oluşan Anket kullanılmıştır. Anketin birinci bölümü örneklemi oluşturan öğretmenlerle ilgili demografik bilgileri, ikinci bölümü öğretmenlerin karşılaştıkları sorunları içeren sorulardan oluşmuştur. Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar dört boyut altında toplanmıştır. Bu boyutlar; okul yönetimi, eğitim programı, çalışma koşullan ve öğrenci velileridir. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, deneklerin demografik özelliklerinin tanımlanmasında ve karşılaşılan sorunların belirlenmesinde frekans ve yüzdeler, karşılaşılan sorunların çalışılan kuruma göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesinde bağımsız örneklemli t testi, öğretmenin eğitim durumu, meslekteki kıdemi, branşı ve hizmet içi eğitime katılma durumuna göre karşılaşılan sorunların farklı olup olmadığının incelenmesinde değişkenin türüne göre Tek Yönlü Varyans Analizi veya t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi sonucunun anlamlı çıkması durumunda hangi gruplar arasında anlamlı bir farkın olduğunun belirlenmesinde Tukey b testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak 0.05 alınmıştır. Araştırma sonuçlan, öğretmenlerin çalıştıkları kurumlara göre farklı sorunlarla karşılaştıklarını ortaya koymuştur. Anasınıfında çalışan öğretmenlerin çalışma koşullan açısından bağımsız anaokulunda çalışan öğretmenlere göre daha fazla sorunla karşılaştığı saptanmıştır. Bunun yanında öğretmenin eğitim durumu, meslekteki kıdemi, branşı ve hizmet içi eğitime katılma durumu ile karşılaşılan sorunlar arasında anlamlı bir farklılık çıkmıştır.
VI The purpose of this reesareh was to determine the problems that the teachers working in preschools face, to determine if the problems vary based on the institute the teacher works and to determine whether the problems faced differ depending on teachers' graduation status, professional seniority, branch and involved of in service education. The population of the study are all the teachers who works in independent kindergardens and kindergardens in Denizli. The sample is the population, which is 253 teachers. To collect the data, the researchter has developed a questionnaire which consisted of two sections. The first section contains the demographic information for the teachers who form the sample and the second section includes the questions pertaining to problems that teachers face. The problems teachers working in kindergarden institutions face loaded on four factors. These factors are school management, education program, working conditions and students' parents. In order to analyze data, to define subjects' demographic features and to determine the problems faced, frequency and percentages were calculated. In order to determine whether the problems differ depending on the work institute independent sample t test; to inspect whether there were differences in the problems faced based on teachers' graduation status, professional seniority, branch and involvement of in service education, depending on the type of variable, one-way analysis of variance (anova) or t test was used. In order to determine which groups differ significantly when there was a significant one-way analysis of variance (anova), Tukey b test was used. In all analysis, significance level was 0.05. Findings showed that the teachers face different problems depending on the institute they work. The teachers working in kindergardens faced more problems than teachers working in independent kindergardens. In addition, there was a significant differ of faced problems to teachers' graduation status, professional seniority, branch and in-service participation.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=7VkJg65xt2nwp1k6o1EsA-NNY4-AQ_-M1psmB9cLGwXjg3HrU-MRGwOYxNulWpLe
https://hdl.handle.net/11499/49660
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

576
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.