Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖk, Muharrem-
dc.contributor.authorAnılan, Hüseyin-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:10:52Z-
dc.date.available2023-02-06T20:10:52Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf_iJ_AG9oaSTi0sxrOaR2Ho9ZHAC-NaYflgLo0u4qgf1-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49708-
dc.description.abstractBu araştırma beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek amacıyla, toplam 9 okulda 997 öğrenci (3 ilköğretim okulunda 502 öğrenci, 4 ilkokulda 460 öğrenci, 2 özel okulda 35 öğrenci) üzerinde, verilerin anket yolu ile toplanması sonucunda yapılmıştır. Bu araştırma sonucunda, hedef davranışların gerçekleşme düzeyinin, özel okullarda, resmi okullara oranla daha yüksek olduğu ancak ilkokullar ile ilköğretim okulları arasında aritmetik olarak bir fark olsa da istatistiki açıdan bu farkın anlamlı olmadığı görülmüştür. Beşinci sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeyi, erken yaş grupları açısından, özel ders alan veya dersaneye giden öğrenciler açısından, kendilerine ait bir çalışma odasının olmasından, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olması ile aile gelir seviyesinin iyi olmasından olumlu olarak etkilenmekte, ailenin tek çocuğu olması olumsuz etkilemekte, cinsiyetin ise bir etkisi olmamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research is carried out in order to determine the skills of understanding the text which was given to 997 fifth grade students in their Turkish Courses at 9 schools (502 students at 3 primary-education schools, 460 students at 4 primary schools and 35 students at 2 private schools) and the data were collected via a questionnaire in order to determine the levels of feed back on target (aimed) behaviours from that text. As a result of this work, the levels of feed back of these aimed behaviours were higher at private schools than governmental schools. Slightly different levels of feed back gathered between primary schools and primary education schools, but this difference was not statistically significant. The levels of feed back from behaviours that aimed from the skills of understanding a given text at fifth class Turkish course, were positively affected from the age of students, having a tutorial or attending a private course, having a private study room at home and the educational levels of parents and their income; negatively affected from being a single child at home but not affected from the sexes of the students.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectDavranışen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectDers programlarıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectOkuma-anlama becerisien_US
dc.subjectReading-comprehending skillen_US
dc.subjectTürkçe dersien_US
dc.subjectTurkish lessonen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleBeşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisiyle ilgili hedef davranışların gerçekleşme düzeylerien_US
dc.title.alternativeLevel of achievement of the general objectives related to the ability of understanding reading in Turkish leassons by fifth grade studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid72025en_US
dc.institutionauthorAnılan, Hüseyin-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.