Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49717
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorErçelebi, Hasan-
dc.contributor.authorŞimşek, Selçuk-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:10:53Z-
dc.date.available2023-02-06T20:10:53Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf-W_ECGrrSmChaRJmM4BAy2FLHABHWwE2QnZ2r8RlhSZ-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49717-
dc.description.abstractm Bu çalışma İlköğretim 8. Sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine etkisi konusunda 8. sınıf öğrencilerinin ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Veriler 650 öğrenci ve 48 öğretmene uygulanan bir anket ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçlan, ilköğretim okullarının 8. Sınıfında bulunan öğrencilerin psikomotor gelişimden algısal motor gelişime yönelik hareketlerinin vasat düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca cinsiyete göre kızların algısal motor gelişiminin erkeklere göre alt düzeyde kaldığı bulunmuştur. Cinsiyete göre kızların elastikiyete yönelik hareketleri yapabilme düzeylerinin erkeklere oranla daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmenlere göre öğrencilerin elastikiyet,çabukluk,koordinasyon,teknik,kuvvet ve dengeye yönelik kompleks hareketler vasat düzeyde yapılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIV The purpose of this study was to investigate the opinion of the 8th grade elementary school students and physical education teachers about the effects of physical education courses on the psychomotor development of 8th grade elementary school students The data were collected by a questionnaire administered. The result showed that the movements of students from psychomotor development were found average level. The perceptual motor development of girls were found as lower than that of the boys. The result also showed that the girls level of movement of elasticity was higher than the movements level of boys. According to the teachers, perceptions students complex movements towards the elasticity, quickness, coordination, technic, force and balance were performing at the average level.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectDers programlarıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectMotor gelişimen_US
dc.subjectMotor developmenten_US
dc.subjectPsikomotor gelişimen_US
dc.subjectPsychomotor developmenten_US
dc.subjectÖğrencileren_US
dc.subjectStudentsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf beden eğitimi dersinin öğrencilerin psikomotor gelişimine katkısı konusunda beden eğitimi öğretmenleri ve öğrencilerin görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinions of physical education teachers and students about the contribution of 8 th grade physical education course to psychomotor development of studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage234en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid72004en_US
dc.institutionauthorŞimşek, Selçuk-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.