Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49718
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Kabukçuoğlu, Murat | - |
dc.contributor.author | Bender, Merih | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:10:53Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:10:53Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7YecfwOwAI7gtHZ3c7RJpEtvfzIXXL3cj00lfHq7FELsoQ1Y | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49718 | - |
dc.description.abstract | Araştırmamız 1941-1952 yılları arasında etkinlik göstermiş olan "Yeniler Grubu" nu ve ressamlarının resimlerindeki insan-doğa ilişkisini konu almaktadır. Kapsamlı olarak üzerinde yoğunlaştığımız on bir sanatçının isimleri alfabetik sıraya göre şöyledir: "Abidin Dino, Agop Arad, Avni Arbaş, Ferruh Başağa, Fethi Karakaş, Haşmet Akal, Mümtaz Yener, Nejad Melih Devrim, Nuri İyem, Selim Turan ve Turgut Atalay." Cumhuriyet dönemi Türk resminde, özellikle erken dönemler için, devletin sanatçıyı koruyucu yöndeki desteği, bizim insanımızı yansıtmaya yönelik çabaların I özendirilmesi ve birtakım yurt gezilerinin düzenlenmesi doğrultusunda olmuştur. Çağdaş Türk Resim Sanatı tarihinde Grupların yeri ve önemi de yadsınmamalıdır. Zîra, halkın sanat faaliyetleri ile yakından tanışması, sanatçının toplumdaki statüsünü kazanması, sanat faaliyetlerinin hareket kazanması, birtakım yeni akım ve tekniklerin yurda getirilmesi gibi önemli rolleri olmuştur. Sözünü ettiğimiz gruplardan birisi de "Yeniler Grubu" dur. 1941' de kuruluşu ile toplumsal gerçekçi anlayışlarını, çoğunlukla figüratif ağırlıklı olan tüm resimlerinde vurgulanmışlardır. Bu tarihten sonra her yıl bir yada iki sergi açmışlardır. Bu sergilerden çoğu basında, halk ve aydınlar arasında büyük ilgi uyandırmış, olumlu ve olumsuz pek çok eleştiri almıştır. Sanat etkinliklerini, başka grupların faaliyetlerine de katılarak sürdüren Yeniler Grubu, 1952' de dağılmıştır. Yeniler Grubu' nun ülkenıizin sanat yaşamına büyük katkıları olmuştur. Halkın beğenisine önem veren grup; onların yaşamının tüm gerçeklerini eserlerinde başarıyla yansıtmış, günümüz Türk resminin gelişimi açısından da önemli bir adım atmıştır. Onlarla ön plana çıkan toplumsal gerçekçi sanat yaklaşımı da, sonraki yıllarda farklı gruplara ve sanatçılara birer çıkış noktası teşkil etmiştir. Kısacası Yeniler Grubu, Çağdaş Türk Resim Sanatı' na küçümsenemeyecek katkılar sağlanmış olarak, gruplar arasındaki yerini almıştır. | en_US |
dc.description.abstract | II Our research's subject is Yeniler Grubu and the relation between human-nature in their paintings that activate in 1941-1952. The names of eleven artists in alphabetical order whom we densened in extension : "Abidin Dino, Agop Arad, Avni Arbaş, Ferruh Başağa, Fethi Karakaş, Haşmet Akal, Mümtaz Yener, Nejad Melih Devrim, Nuri İyem, Selim Turan ve Turgut Atalay." The Turks Paintings in Republic Term, especially for early terms, the support of government in defending art and artists includes some trips and imitating the efforts of reflecting our people. The Groups Situation and importance musn't be denied in history of contemporary Turk Art. It has an important role in meeting people art activities closely, gaining the statue of artists in society, becoming active of art activities, bringing of some new trend and techigues to homeland. Yeniler Grubu is one of the groups we mentioned. The try to show their social realist thoughts, in their all pictures which are mostly figurative, by establishing in 1941. After this daith they displayed one or two every year. These exhibitions attracted in newspapers and between people and intellectuals; they took positive and negative criticisms. Yeniler Grubu, which continued their art activities attending other groups activities, scattered in 1952. Yeniler Grubu assisted to our country's art life. This group ehich give importance to people likes, reflected successfuly the truth of peoples life in their works; they also took importance in developing of Turk art. This social realist art thought which became more important with them, formed an exit point for different groups and artists following years. In brief Yeniler Grubu took a situation in groups as assisting to contemporary Turk Art that can't be looked down on. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | en_US |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Doğa | en_US |
dc.subject | Nature | en_US |
dc.subject | Resim sanatı | en_US |
dc.subject | Painting art | en_US |
dc.subject | Ressamlar | en_US |
dc.subject | Painters | en_US |
dc.subject | Sanat akımları | en_US |
dc.subject | Art trends | en_US |
dc.subject | Türk resim sanatı | en_US |
dc.subject | Turkish painting art | en_US |
dc.subject | Yeniler Grubu | en_US |
dc.subject | The Newcomes Group | en_US |
dc.subject | İnsan | en_US |
dc.subject | Human | en_US |
dc.title | Yeniler Grubu Ressamları'nın resimlerindeki insan-doğa ilişkisi | en_US |
dc.title.alternative | The relation between human - nature in picture of Yeniler Grubu Painters | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 145 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 72036 | en_US |
dc.institutionauthor | Bender, Merih | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | none | - |
crisitem.author.dept | 09.06. Fine Arts Education | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.