Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49791
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHaşıloğlu, Selçuk Burak-
dc.contributor.authorKalburan, Çetin-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:13:03Z-
dc.date.available2023-02-06T20:13:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=gyLHMouPes-CvnhRcjQsKXXnI3DDowYQWXns3ZsdAgLe-7odhvftrtznhRQ9QlIh-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49791-
dc.description.abstractAraştırmada çevresel tutum, ekosentrik (doğa merkezli) ürün tutumu, antroposentrik (insan merkezli) ürün tutumu, çevresel davranış, çevreci marka farkındalığı ve çevreci marka sadakati arasındaki nedensel ilişkilerin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın özgünlüğüne katkı sağlaması amacıyla, tüketicileri sınıflandırmada önemli bir ayırt edici unsur olacağı varsayılarak çevresel tutum bir bütün olarak değil ekosentrik tutum, antroposentrik tutum ve çevreye karşı ilgisizlik olarak ele alınmıştır. Araştırmanın yöntemi, gizil değişkenlerin kullanımı avantajına sahip, değişkenlerdeki hataların belirlenmesine olanak sağlayan yapısal eşitlik modellemesidir. Araştırmada modeller yol analizi ile test edilmiş, ilgili hipotezlerin desteklenip desteklenmediği ortaya konulmuştur. Araştırmada test edilen modeller ürünlere karşı tutumların önemini ortaya koymaktadır. Araştırma bulgularına göre, ekosentrik ve antroposentrik tutumların çevreci davranışlara etkisi farklılık göstermekte ve çevreci ürünlerden beklentileri farklı olan tüketicilerin çevreci davranışları arasında farklılıklar bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler: Çevre, yeGil pazarlama, ekosentrik tutum, antroposentrik tutum, çevresel davranıG, marka farkındalığı, marka sadakati, yapısal eGitlik modellemesi.en_US
dc.description.abstractThis research aimed to investigate the causal relationship between "environmental attitude", "ecocentric attitude towards products", "anthropocentric attitude towards products", "environmental behavior", "eco-brand awareness" and "eco-brand loyalty". In order to contribute to the originality of the research, environmental attitudes have been discussed as ecocentric attitude, anthropocentric attitude and apathy towards the environment. Research method was structural equation modeling that allows the identification of errors in variables and it has the advantage of the use of latent variables. In the study models and hypotheses have been tested by path analysis. Models have been tested that reveals the importance of attitudes towards products. According to the findings, there were differences between the effect of ecocentric attitude and the effect of anthropocentric attitude regarding environmental behavior. There were also differences between environmental behaviors in terms of attitudes toward products. Keywords: Environment, green marketing, ecocentric attitude, anthropocentric attitude, environmental behavior, brand awareness, brand loyalty, structural equation modeling.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectTüketici tutumlarıen_US
dc.subjectConsumer attitudesen_US
dc.subjectYeşil pazarlamaen_US
dc.subjectGreen marketingen_US
dc.subjectÇevreci pazarlamaen_US
dc.subjectEnvironmental marketingen_US
dc.subjectÇevresel davranışlaren_US
dc.subjectEnvironmental behavioursen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectyeGil pazarlamaen_US
dc.subjectekosentrik tutumen_US
dc.subjectantroposentrik tutumen_US
dc.subjectçevresel davranıGen_US
dc.subjectmarka farkındalığıen_US
dc.subjectmarka sadakatien_US
dc.subjectyapısal eGitlik modellemesi.en_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectgreen marketingen_US
dc.subjectecocentric attitudeen_US
dc.subjectanthropocentric attitudeen_US
dc.subjectenvironmental behavioren_US
dc.subjectbrand awarenessen_US
dc.subjectbrand loyaltyen_US
dc.subjectstructural equation modeling.en_US
dc.titleYeşil pazarlama kapsamında çevresel tutumun çevreci marka sadakati üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of environmental attitude as part of green marketing on eco - brand loyaltyen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid364742en_US
dc.institutionauthorKalburan, Çetin-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.