Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49800
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Alyanak, İbrahim | - |
dc.contributor.author | Murat, Yetiş Şazi | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:13:54Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:13:54Z | - |
dc.date.issued | 1996 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPqAih07nKMbbuS8VHMjIA7HXRZALfMBEUsznGL8sRW2L | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/49800 | - |
dc.description.abstract | MURAT, Y.,Ş.(1996): Denizli Şehiriçi Kavşaklanndaki Trafik Akımlarının Bilgisayarla İncelenmesi. Denizli, Pamukkale Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü, Yüksek Lisans Tezi. Günümüzde hızlı nüfus artışı ile paralel olarak artan seyahat talebi sebebiyle trafikte sorunlar ortaya çıkmaktadır. Özellikle şehiriçinde trafik yoğunluğu daha fazla olduğundan kavşaklarda tıkanmalar görülmekte ve çözümlenmesi gerekmektedir. Birçok çözüm yöntemi mevcut olmakla birlikte, özellikle geometrinin değiştirilmesi için yeterli hacim bulunmayan kavşaklarda en etkin ve ekonomik çözüm yöntemi sinyalizasyon sistemleridir. Bu çalışmada Denizli'nin trafik yoğunluğu bakımından önemli sinyalize kavşakları incelenmiş ve kavşaklarda oluşan gecikmeler ile kuyruğun sebepleri araştırılarak kavşağın mevcut durumu etüd edilmiş ve yeni devre uzunlukları önerilmiştir. Ayrıca trafiğin daha etkin akışının sağlanabilmesi için geometriye bağlı çözüm önerileri getirilmiştir. Sinyalizasyon hesaplan, Avustralya Yöntemi'ne dayanan SIDRA isimli paket bilgisayar programı ve İngiliz Yöntemi'ne göre QuickBasic dili ile hazırlanan bilgisayar programı ile yapılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | MURAT, K, £(7996):Examining of Traffic Flows by Using Computer Programs at Urban Intersections of Denizli, Denizli, Pamukkale University, The Graduate School of Natural and Applied Sciences, Faculty of Engineering, Civil Engineering Department, Masters of Degree in Civil Engineering. Nowadays, traffic problems are seen in urban area of cities, because of rapid increasing in population and in demand of journey. Because of density of traffic flow, congestions are seen especially at the intersections of urban area and some solutions are needed for this congestions. There are a lot of solution methods for this problem but generally lackness of enough area for changing geometry of intersection, the most effective and economic method is signalization system. In this study, intersections of Denizli, which are very important about density of traffic flow are examined, the reason of queu and delay at this intersections is searched, the calculation of signalization is done and new cycle length is recommended. However, new solutions which are based on intersection geometry are recommended, providing for the effectiveness of traffic flow at urban area. The calculation of signalization is done with two computer program. First of this program is called SIDRA that is based on Australian Method and is prepared by Australian Road Research Board Ltd., the other program is based on English Method and is prepared by the author of this study. XI | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | en_US |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.subject | Bilgisayar destekli denetim | en_US |
dc.subject | Computer aided control | en_US |
dc.subject | Denizli | en_US |
dc.subject | Denizli | en_US |
dc.subject | Kavşaklar | en_US |
dc.subject | Intersections | en_US |
dc.subject | Sinyalizasyon | en_US |
dc.subject | Signalization | en_US |
dc.subject | Trafik akışı | en_US |
dc.subject | Traffic flow | en_US |
dc.title | Denizli şehiriçi kavşaklarındaki trafik akımlarının bilgisayarla incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining of traffic flows by using computer programs at urban intersections of Denizli | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 170 | en_US |
dc.department | PAU, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 93680 | en_US |
dc.institutionauthor | Murat, Yetiş Şazi | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 10.02. Civil Engineering | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.