Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSarıca, Mustafa-
dc.contributor.advisorÇelikel, Mehmet Ali-
dc.contributor.authorOtlu, Arzu-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:13:55Z-
dc.date.available2023-02-06T20:13:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=iTkOhwevEenJZ3onUvs52kN1ZHNu-j3Xbv1Nf2-Qt7RiqHBQKbBlQKQ4FFhJu5NS-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49811-
dc.description.abstractBu tez Samuel Beckett'ın Godot'yu Beklerken, Oyun Sonu ve Mutlu Günler oyunlarının bir analizini yapmaktadır. Yazarın varoluşçu kimliğinin üç oyunda da baskın olduğu görülmektedir. Beckett'ın sahne ve dil kullanımı, karakter analizi ve çizimi onun varoluşçu felsefe ile arasında yakın benzerlikler olduğunu göstermektedir. İnsanın bu dünya üstündeki varlığının anlamsızlığı Beckett'ın temel konusu olmuştur ve Godot'yu Beklerken, Oyun Sonu ve Mutlu Günler oyunlarında karakter, sahne ve kullandığı dil ile umutsuzluk, korku, fırlatıp atılmışlık gibi varoluşçu kavramları kullanarak insan hayatının saçmalığını ve anlamsızlığını gözler önüne başarılı bir şekilde sermiştir. Anahtar Kelimeler: Varoluşçuluk, Samuel Beckett, Godot'yu Beklerken, Oyun Sonu, Mutlu Günleren_US
dc.description.abstractThis thesis tries to analyze and find traces of existentialism in three plays of Samuel Beckett, Waiting for Godot, Endgame and Happy Days in which, man is full of anxiety and despair with no meaning in life. Through a large number of oeuvre, an outstanding 20th century literary figure, Samuel Beckett devoted his life in delving deeply into the meaning of life and existence. It is observed that Beckett's existentialist identity is dominant mostly in these plays. His character analysis, stage and use of language clarify that Beckett had uncanny resemblances with Existentialist Philosophy. The meaninglessness of human being, anxiety, horror, liberty, the harbinger of death and finally consciousness of existing became Beckett's main theme. He brought out successfully the absurdity and meaninglessness of human life by using absurd concepts with characters, setting and his use of language in Waiting for Godot, Endgame and Happy Days. Keywords: Existentialism, Samuel Beckett, Waiting for Godot, Endgame, Happy Days.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectVaroluşçuluken_US
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectGodot'yu Beklerkenen_US
dc.subjectOyun Sonuen_US
dc.subjectMutlu Günleren_US
dc.subjectExistentialismen_US
dc.subjectSamuel Becketten_US
dc.subjectWaiting for Godoten_US
dc.subjectEndgameen_US
dc.subjectHappy Days.en_US
dc.titleThe perception of life and being in Samuel Beckett's three plays: Waiting for Godot, Endgame and Happy Days in the light of existentialismen_US
dc.title.alternativeYaşam ve var olmak algısı Samuel Beckett'ın üç oyunu : Godot'yu Beklerkenen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid348249en_US
dc.institutionauthorOtlu, Arzu-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.