Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBayrak, Sabahat-
dc.contributor.authorCeylan, Seher-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:10Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:10Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Keh6sQzap4ZTp8dqWPlH1EAFL-HRpIf4R0CsvV0WOfhRfX9wUdtBgjoU5Q_isG8J-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49864-
dc.description.abstractİnsanlığın varolduğu günden beri, insanların, toplumların ve örgütlerin vazgeçilmez bir öğesi olan iletişim kavramı, insanlar arasındaki her türlü bilgi, fikir, duygu ve veri alışverişi olarak tanımlanabilir. Günümüzde hızla değişen ve karmaşıklaşan iş hayatında çalışanların ve örgütlerin başarılı olabilmeleri, çevreleriyle kurdukları iletişimin kalitesine bağlıdır. Zira, örgüt yönetimleri tarafından etkin kullanılabilen iletişim araç ve teknikleri, örgütlerin rekabetçi dünyada ayakta kalabilmelerini sağlayacaktır. İletişime gerekli önemi vermeyen örgütlerin, ayakta kalabilmeleri, çalışan ve müşteri memnuniyetini sağlayabilmeleri çok zordur. İletişim, ne kadar doğru ve yerinde kullanılırsa, örgütlerin başarısı da o derece artacaktır. Zira iletişim, çalışanların daha etkili ve bir bütün halinde nasıl çalışacaklarım belirlemede önemli bir araçtır. Özellikle de otel işletmeleri gibi, emek yoğun ve müşteri memnuniyetinin esas amaç olduğu bir sektörde, iletişimin önemi ve değeri daha da artmaktadır. Bu çalışmanın birinci bölümünde, genel olarak iletişim kavramı, önemi, araçları, türleri ve iletişim süreci gibi konular üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde örgütsel iletişim kavramı açıklanmaya çalışılmış, örgütsel iletişim ağ modelleri, örgütsel iletişim kanalları hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde, örgüt yönetimlerinde verimliliği ve etkinliği arttırabilecek örgütsel iletişim araç ve yöntemleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde, örgütlerde iletişim konusunda ortaya çıkabilecek sorunlar ve engeller belirtilmiş, beşinci bölümde ise, bu engel ve sorunlara karşı çözüm önerileri sıralanmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise, Pamukkale yöresindeki iki otel işletmesi üzerinde yapılan anket çalışmasından elde edilen sonuçlar sunulmuştur. Seher CEYLANen_US
dc.description.abstractVI The concept of communication; an indispensable element of societies and organizations since the existence of mankind; can be defined as an exchange of knowledge, ideas, feelings and data among human-beings. Today, the success of individuals and organizations in rapidly changing and complicating business-life depends on the communication of them with their environment. Because, the communicaiton tools and techniques used effectively by the administrations of the organizations will ensure them to survive and progress in the competitive world. For organizations which do not attach required importance to the communication, it is very hard to satisfy their employer and customers, so to survive. The level of increase in the success of the organization will be determined by the degree of proper and accurate usage of the communication. Because, the communication is an important instrument in determining how employer can work more effectively and collectively. The value and the importance of the communication in the labor dense sectors, such as hotel administration where customer satisfaction is the main purpose, is especially growing up. In the first chapter of this research, the emphasis in general was given to communication concept, importance, types, tools, caulse and process. In the second part, following the explanation of the organizational communication concept, the information was submitted about the organizational communication network models and channels. Organizational communication's tools and methods that could elevate the productivity and efficiency in the administration of the organizations were given in the third chapter. In the fourth section, problems and obstacles whish can occur in connection with communication in organizations were pointed out and suggestions for their solutions were explained and listed. Finally, the results of a survey work on two hotels in Pamukkale Region were submitted in the last chapter. Seher CEYLANen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectOtelleren_US
dc.subjectAccomodations for travelers and touristsen_US
dc.subjectOtelleren_US
dc.subjectHotelsen_US
dc.subjectÖrgütsel iletişimen_US
dc.subjectOrganizational communicationen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectİletişim araçlarıen_US
dc.subjectCommunication meansen_US
dc.subjectİletişim sorunlarıen_US
dc.subjectCommunication problemsen_US
dc.subjectİşletmeleren_US
dc.subjectBusinessesen_US
dc.titleİşletmelerde iletişim ve iki otel işletmesi üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeCommunication at administarations and an implimation on two totelsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage197en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid140633en_US
dc.institutionauthorCeylan, Seher-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept30.02. Hotel, Restaurant and Catering-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

128
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.