Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKarayılmazlar, Ekrem-
dc.contributor.authorYaraşır, Sevinç-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:11Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:11Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Keh6sQzap4ZTp8dqWPlH1GiC36ZVRn87v-vy1GeCyV9XkgDE8iXWE5cOR5RI2wiw-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49869-
dc.description.abstractİnsanlığın bilgi toplumuna geçmesiyle beraber günümüzde bilim ve teknolojinin önemi artmış, küreselleşme olgusunun gündeme gelmesiyle ise bilgi teknolojileri alanında hızlı gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelere ayak uydurabilmek için eğitimli, bilgili bireylerin yetiştirilmesine ihtiyaç olacaktır. Bu bağlamda Beşeri Sermaye Teorisi ve ekonomik analizi 1960'lı yıllardan sonra ilgi görmeye başlamıştır. Günümüzde eğitim harcamaları, sadece bireylere değil aynı zamanda iktisadi gelişmeyi de hızlandırmak suretiyle tüm topluma fayda sağlayan bir yatırım harcaması olarak kabul edilmektedir. Bu harcamaların kişiler ve toplum açısından kârlı bir yatırım olup olmadığının belirlemesinde kullanılan yöntemlerden biri de fayda maliyet analizi olmaktadır. Bu analiz ile eğitim veya diğer sosyal mallar yada fiziki sermaye yatırımları arasında optimum kaynak tahsisinin varlığı irdelenebilmektedir. Bu çalışmada da PAÜ-ÎİBF'nin sosyal etkinlik açısından ekonomik bir yatırım olup olmadığına karar vermede fayda maliyet analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Kullanılan veriler Nisan 2004 dönemine aittir. Bu verilerden çapraz kesit analizi ile yaş kazanç profilleri elde edilmiştir. Üniversite ve lise mezunlarına ilişkin yaş kazanç profilleri ve bu profiller arasındaki fark hesaplanarak ömür boyu kazanç akımı elde edilmiştir. PAÜ-İİBF'nin kişisel ve sosyal getiri oranlarının ve net bugünkü değerlerinin hesaplanmasına çalışılmıştır. Uygulama sonucunda kişisel getiri oranlarının sosyal getiri oranlarım aştığı görülmüştür. Sosyal açıdan bakıldığında yükseköğretim harcamasının mutlak anlamda kârlı olduğu söylenebilmektedir. PAÜ-ÎİBF'nin sağladığı % 17,162 oramnda kişisel getiri ve % 15,185 oramnda sosyal getiri oranının, sermayenin alternatif maliyetleri ile karşılaştırıldığında kârlı olduğu ve buna ilaveten PAÜ-İİBF'nin Denizli ekonomisine yapmış olduğu katkıları nedeniyle önemli bir beşeri sermaye yatırımı olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractWithin the last four decades the importance of science and technology have increased incredibly. Educated and trained individuals are necessary for adaptation of this new competitive environment. Accordingly, in economics literature, emphasise of human capital and its economic analysis have increased since 1960's. Expenditures related to education provide benefits not only to individuals but also to whole society. Because education increases economic growth by means of human capital. Cost-benefit analysis is widely used to assess whether educational expenditures have additional benefits at human capital. Thus, the relative productivity of educational investment with respect to other physical capital investments, is measured by cost-benefit analysis. This study aims to investigate whether Pamukkale Univesity The Faculty of Economics and Administrative Sciences (PAU-FEAS) increases social and individual returns. Data were collected in April 04. Age-earning profiles of college and high school graduates have been calculated and differences between them have been compared. In addition, life-time earning profiles for those two groups have also been examined. The results of this study revealed that the rate of individual returns are higher than the rate of social returns. From social point of view, expenditures of higher education are profitable. Compared to alternative costs of capital, PAU-FEAS has both social and individual returns, the rate of which is 15,185 % and 17,162 respectively.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMaliyeen_US
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBeşeri sermayeen_US
dc.subjectHuman capitalen_US
dc.subjectEğitim harcamalarıen_US
dc.subjectEducation expendituresen_US
dc.subjectFayda-maliyet analizien_US
dc.subjectCost-benefit analysisen_US
dc.subjectPamukkale Üniversitesien_US
dc.subjectPamukkale Universityen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectYükseköğretim kurumlarıen_US
dc.subjectHigher education institutionsen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleFaydaen_US
dc.title.alternativeMaliyet analizi'nin yükseköğretim harcamalarına uygulanması : PAÜ - İ.İ.B.F. örneğien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Maliye Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid147728en_US
dc.institutionauthorYaraşır, Sevinç-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.