Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.contributor.authorÇermik, Aytekin-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:16:11Z-
dc.date.available2023-02-06T20:16:11Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Keh6sQzap4ZTp8dqWPlH1Jkmxb0MKfkmfU7yLbgyFHQ022U0h3AQMmsL53PcpRIy-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49871-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Denizli il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları insan ilişkileri sorunlarını tespit etmek ve bu sorunların öğretmen performansına etkisini belirlemektir. Araştırma, 2001-2002 eğftim-öğretim yılında Denizli il merkezinde görev yapan 127 sınıf öğretmenine, araştırmacı tarafindan geliştirilen ve 65 sorundan oluşan veri toplama aracı uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilerek aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. 1. Denizli il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri; öğretmen-öğretmen, öğretmen- yönetici, öğretmen-öğrenci ve öğretmen-çevre insan ilişkileri boyutunda sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. 2. Kadın ve erkek öğretmenlerin karşılaştıkları insan ilişkileri sorunlarına ilişkin algılan arasında anlamlı bir farklılık yoktur. 3. Eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerin karşılaştıkları insan ilişkisi sorunlarını algılama düzeyi eğitim yüksekokulu mezunlarından daha yüksektir. 4. Denizli il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı insan ilişkileri sorunları kendi performanslarını yüksek düzeyde etkilememektedir. 5. Kadın ve erkek öğretmenlerin karşılaştıkları insan ilişkileri sorunlarının kendi performanslarına etkisine ilişkin algılan arasında anlamlı bir farklılık vardır. Erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere göre sorunlardan daha çok etkilendiklerini ifade etmişlerdir. 6. Öğretmenlerin karşılaştıklan insan ilişkileri sorunlarının kendi performanslarına etkisine ilişkin algılan ile mezun olduklan okul türü arasında anlamlı bir farklılık yoktur.en_US
dc.description.abstractVI The purpose of this study is to determine the human relation problems of primary school teachers working for the schools in Denizli province and to estimate the effects of these problems on their performances. The research has been carried out by administering 65 item data collection instrument developed by the researcher to 126 teachers working for the schools in Denizli province during 2001-2002 academic year. The data collected has been analyzed using SPSS and the following findings have been found: 1. Teachers working for Denizli schools are being experienced problems in "teacher- teacher", "teacher- administrator'', "teacher- student", "teacher- school environment" dimensions. 2. There is no significant difference between male and female teachers perceptions towards human relation problems. 3. The perception level of teachers who are faculty of education graduates on human relation problems were found higher than the perception level of teachers who are education institutes graduates. 4. The human relation problems of teachers working for Denizli elementary schools do not affect their performances on high level. 5. There is significant difference between male and female teachers perceptions about the effects of their human relation problems on their performance. Male teachers have stated that they heve been more affected by the problems than female teachers. 6. There is no significant difference between their perception about the effects of their human relation problems on their performance and the school they have graduated.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectÖğretmen sorunlarıen_US
dc.subjectProblems of teachersen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİlköğretim öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary education teachersen_US
dc.subjectİnsan ilişkilerien_US
dc.subjectHuman relationsen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin insan ilişkileri sorunları ve bu sorunların performans üzerindeki etkileri (Denizli ili örneği)en_US
dc.title.alternativeThe human relations problems of primary school teachers and their affects of these problems on teacher performance (the sample of Denizli province)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid140628en_US
dc.institutionauthorÇermik, Aytekin-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept32.10. Office Management and Secretary Training-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.