Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49900
Title: Köy ve ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri (Denizli ili örneği)
Other Titles: Problems faced by classroom teachers working in elementary school in central Denizli school district
Authors: Yaprak, Meral
Advisors: Erdem, Ali Rıza
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Performans
Performance
Sınıf öğretmenleri
Class teachers
Öğretmen sorunları
Problems of teachers
Öğretmenler
Teachers
İlköğretim öğretmenleri
Primary education teachers
İlköğretim
Sınıf Öğretmeni
Sorun
Etki
Elementary Education
Class Teachers
Problem
Effect
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Denizli ili köy ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunları ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında Denizli'nin ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 321 ve köylerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 272 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerine araştırmacı tarafından geliştirilen ve 55 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Sınıf Öğretmeni, Sorun, Etki
The aim of this study is to identify problems faced by classroom teachers working in central Denizli school district and their opinions about effects of these problems on their performance. The study?s sample is consisted of 321 classroom teachers working in governmental elementary schools in Denizli counties and 272 classroom teachers working in governmental elementary school in villages. The test form that includes 55 questions was developed by the researcher and administered to classroom teachers. Methods of Frequency, percentage, arithmetic average, t-test and variance analysis were benefited in given analysis.Key Words: Elementary Education, Class Teachers, Problem, Effect
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkekRYeN-blipvbxs_iPheAVCk9cQiFjpZI33pjWHs8bn
https://hdl.handle.net/11499/49900
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.