Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49900
Title: | Köy ve ilçe merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşleri (Denizli ili örneği) | Other Titles: | Problems faced by classroom teachers working in elementary school in central Denizli school district | Authors: | Yaprak, Meral | Advisors: | Erdem, Ali Rıza | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training Performans Performance Sınıf öğretmenleri Class teachers Öğretmen sorunları Problems of teachers Öğretmenler Teachers İlköğretim öğretmenleri Primary education teachers İlköğretim Sınıf Öğretmeni Sorun Etki Elementary Education Class Teachers Problem Effect |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Bu araştırmanın amacı, Denizli ili köy ve ilçe merkezinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunları ve bu sorunların performansına etkisi konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında Denizli'nin ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 321 ve köylerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 272 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerine araştırmacı tarafından geliştirilen ve 55 sorudan oluşan ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Sınıf Öğretmeni, Sorun, Etki The aim of this study is to identify problems faced by classroom teachers working in central Denizli school district and their opinions about effects of these problems on their performance. The study?s sample is consisted of 321 classroom teachers working in governmental elementary schools in Denizli counties and 272 classroom teachers working in governmental elementary school in villages. The test form that includes 55 questions was developed by the researcher and administered to classroom teachers. Methods of Frequency, percentage, arithmetic average, t-test and variance analysis were benefited in given analysis.Key Words: Elementary Education, Class Teachers, Problem, Effect |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkekRYeN-blipvbxs_iPheAVCk9cQiFjpZI33pjWHs8bn https://hdl.handle.net/11499/49900 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.