Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/49955
Title: | Perceptions and attitudes of the english language instructors and preparatory students towards testing speaking communicatively in the school of foreign languages at Pamukkale University | Other Titles: | Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ingilizce okutmanlarının ve ingilizce hazırlık öğrencilerinin iletişimsel konuşma sınavına ilişkin tutum ve algıları | Authors: | Höl, Devrim | Advisors: | Paker, Turan | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training Konuşma Speech Konuşma becerisi Speaking skills Okutmanlar Instructors Yabancı dil hazırlık okulu Foreign language preparotary school Yabancı dil öğretimi Foreign language teaching Ölçme-değerlendirme Measurement and evaluation Öğrenci algısı Students perceptions Öğrenci tutumu Student attitude Üniversite öğrencileri University students İngilizce English Konuşma Sınavı Konuşma Sınavı Ölçeği Tutum Yeterlik Sınavı Konuşma Becerisi Speaking Test Speaking Scale Attitudes Proficiency Exam |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi | Abstract: | Bu çalışmanın amacı Pamukkale Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda 2008-2009 Akademik Yılında Hazırlık sınıfı öğrencilerinin konuşma sınavına yönelik tutum ve algılarını, sınav öncesi, sınav sırası ve sınav sonrasındaki deneyimlerini belirlemek, okutmanların sınav sırasında kullanılan sınav ölçeği, materyaller ve konuşma sınavı prosedürü hakkındaki algılarını ortaya çıkarmak ve öğrencilerin konuşma sınavındaki performanslarını belirlemek ve öğrencilerin tutumları hakkında farkındalık sağlamaktır. Çalışmanın evrenini Hazırlık sınıflarında öğrenim görmekte olan Mühendislik, Tıp, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi gibi farklı fakültelerden 950 öğrenci ve 36 okutman oluşturmaktadır. Orta-alt ve orta düzey olmak üzere 2 seviye grubundan toplam 210 öğrenci ve ingilizce okutmanlarından 32 okutman bu çalışmaya dahil edilmiştir. Veriler konuşma sınavı sonrası öğrencilere ve İngilizce okutmanlarına dağıtılan anketler yoluyla elde edilmiştir. Öğrencilere uygulanan ankette, öğrencilerin konuşma sınavına yönelik algı ve tutumlarını sınav öncesi, sınav sırası ve sınav sonrası olmak üzere değerlendirmeleri istenmiştir. Buna ek olarak, okutmanlara da sınav sırasında kullanılan sınav ölçeği, materyaller ve konuşma sınavı prosedürü hakkında bir anket verilmiştir. Veriler betimsel şekilde analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun daha önce herhangi bir konuşma sınavı deneyimine sahip olmadığı bulunmuştur. Bu tür bir deneyimlerinin bulunmayışı öğrencilerin konuşma sınavına yönelik kaygı düzeylerini artırdığı saptanmıştır. Sınavın bölümleri ve içeriği hakkında önceden bilgi sahibi olmalarına rağmen, bu bilgilendirme onların kaygı düzeylerinin azalmasına herhangi bir katkı sağlamamıştır. Konuşma sınavı, diğer yazılı sınavlarla karşılaştırıldığında en zor sınav olarak görülmektedir. Öğrenciler ayrıca sınav sırasında anlatmak istediklerini tam olarak ifade edemediklerini, ve bu nedenle büyük bir çoğunluğu derslerde daha çok konuşma pratiğine ihtiyaç duyduğunu ifade etmiştir. Diğer yandan, okutmanlar konuşma sınavının uygulaması en zor sınav olduğunu ve sınav sırasında kullanılan ölçeğin yeterli olduğunu belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Konuşma Sınavı, Konuşma Sınavı Ölçeği, Tutum, Yeterlik Sınavı, Konuşma Becerisi This study aims to explore the attitudes and perceptions of the students towards the speaking test and their experiences before during and after the test, and also the attitudes and perceptions of the instructors towards the rubric used, the materials used for the speaking test, and the procedure during the speaking test at Pamukkale University, School of Foreign Languages during 2008-2009 academic year and to yield some ideas to improve the students? speaking performance and get awareness about their perceptions about the test. The participants are 210 students from different faculties such as Engineering, Medicine, and Business Administration and Economics, and 32 instructors of English teaching in preparatory classes. There are two levels ranging from pre-intermediate to intermediate. The data were collected via questionnaires delivered to the students from all levels after the exam. The students were asked to assess their perceptions and attitudes about the speaking test as pre-, while and post-tests. In addition, a questionnaire was also given to the instructors after the test to find out the perceptions towards the rating scale, the materials, and the procedure during the test and the assessment period. The data were analyzed descriptively. In the first part, it was found that most of the students have no experience of any speaking test. The fact that they have had no experience previously makes the level of anxiety higher. Although they had enough information about the components of the test before the exam, it didn?t help them to lower the level of anxiety. Speaking test is regarded as the most difficult exam when compared to written exams. Students could not express what they wanted to explain during the exam. After the test, they pointed out that they needed to have oral practice more in the classroom. On the other hand, the instructors claimed that speaking test was the most difficult one to apply and assess, however, the scale was adequate enough to assess the students? oral performance.Key Words: Speaking Test, Speaking Scale, Attitudes, Proficiency Exam |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgj6si4dqm6bOzs3cVm1ndmkpN0BjSCfN0c64GHPeiGC7 https://hdl.handle.net/11499/49955 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.