Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/49958
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGüllaç, Esin Turan-
dc.contributor.authorKasap, Demet-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:19:34Z-
dc.date.available2023-02-06T20:19:34Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=rcbWnuqW6HxCZ_98ARapgnyqYa4D73_jhjTqKgmW7hMvZJmD2FhekehW4OaX5DNK-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/49958-
dc.description.abstractBu çalışma, sınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile mesleklerine yönelik bilgisayar ve internet kullanımları arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu tezde öncelikle çalışmanın teorik ve kavramsal altyapısı yerli ve yabancı kaynaklar kullanarak kurulmaya çalışılmıştır. Bu eserin anahtar kavramı olan ?Öz Yeterlik? ilk bölümde tanımlanmış ve ayrıntılarıyla incelenmiştir. Ayrıca, bu çalışmada öz yeterlik ve öğretmenlerin mesleklerine yönelik bilgisayar ve internet kullanma durumları arasında bir ilişki olduğu varsayımına dayanarak bilgisayar ve internet kullanımının önemi, ayrıntıları ile ele alınmıştır. Bu bağlamda, bilgisayar ve internet kullanımının öğretmenlerin performansı ve verimliliği için son derece önemli bir faktör olduğu vurgulanmıştır.Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırma, Denizli ili merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 474 sınıf öğretmeni katılmıştır. Öz yeterlik anketi ve öğretmenlerin bilgisayar ve internet kullanımları anketi olmak üzere iki anket birlikte uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, mesleki amaçlı bilgisayar ve internet kullanımının sınıf öğretmenlerinin öz yeterliklerini etkilediği görülmüştür. Böylece mesleğe yönelik olarak bilgisayar ve internet kullanabilmenin, öz yeterlik olgusu üzerinde son derece etkili ve önemli bir faktör olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to illustrate the relation between classroom teachers? self-efficacy beliefs and using computer and internet for their professions. Firstly, in this thesis it is tried to build the theoretical and conceptual infrastructure of the study by the help of domestic and foreign sources. Self-efficacy, the key concept of this work, is defined in the first part and is studied in detailed. Moreover, supposin there is a relation between self-efficacy and teachers? status of using computer and internet, it is discussed the importance of using them. In this context, it is emphasized that the usage of the computer and internet is a crucial factor for teachers? efficiency.This study, in which descriptive scanning model was used, is performed with the class teachers working in primary schools in the centrum of Denizli. 474 classroom teachers take part in the study. Two surveys, the survey of self-efficacy and the survey of using computer and internet, are applied to these teachers.As a result of our thesis, it is seen that using computer and internet affects the classroom teachers? self-efficacy. Thus, it is illustrated the ability of using computer and internet for profession is a highly effective and important factor on the phenomenon of self-efficacy.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBilgisayar kullanımıen_US
dc.subjectComputer usageen_US
dc.subjectEğitim araçlarıen_US
dc.subjectEducational toolsen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectTeknoloji kullanımıen_US
dc.subjectTechnology utilizationen_US
dc.subjectÖz yeterliliken_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectÖz yeterlilik algısıen_US
dc.subjectSelf-efficacy beliefen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectInterneten_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile mesleklerine yönelik bilgisayar ve internet kullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe analiysis of the relation between classroom teachers'self - efficacy beliefs and using computer and internet for their professionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid322439en_US
dc.institutionauthorKasap, Demet-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

152
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.