Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİnce, Kasım-
dc.contributor.authorÖzyiğit, Halil-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:23:45Z-
dc.date.available2023-02-06T20:23:45Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=wBmNpkQC9Nhi90NLW7E7-ahq1PJXlHTWymnQuo5pwz8v71Pl-5tx8hQF-P5v49gy-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50089-
dc.description.abstractOsmanli Devleti'nin son yillari savaslar içinde geçmesine ragmen, resimsergileri etkinliklerinin bir çok sanatsal etkinligin aksine, varligini güçlendirerekdevam ettirdigi görülmektedir. Ayni faaliyet Cumhuriyet'in ilk yillarinda da hizkesmeden devam etmistir.1850'den sonraki dönemde bireysel etkinlikler içinde kalan resim sergileri,1920'de açilan Galatasaray Sergisi ile artik süreklilik göstermeye baslamistir.1923'te bu etkinliklerin içine Ankara resim sergilerinin de katilmasiyla, Türk resmiiçin yeni ve bütüncül bir dönemine girilmistir.Istanbul ve Ankara'da gerçeklestirilen sergilerde basat rolü Sanayi- i NefiseMektebi çatisi altinda egitim veren ressamlar ile ögrencileri üstlenmistir. Bu arada,Osmanli Ressamlar Cemiyeti'nden sonra ikinci sanat cemiyeti olan Türk RessamlarCemiyeti (1921) kurulmustur. Türk Ressamlar Cemiyeti'ne alternatif yaratma çabali,Serbest Resim Atölyesi ve Genç Ressamlar Cemiyeti gibi yeni girisimler, hep buyillarin ürünü olmustur. Ayrica, kadin ressamlar ürettikleri yapitlar ve varliklariylada dikkati çekmektedirler1920-1928 yillari arasinda kalan sekiz yillik dönemde, 1914 Kusagiressamlari etkin varliklariyla ön plana çikmaktadirlar. Bu tarihlerde sergilenenyapitlar, bu kusagin aldigi egitiminle paralel olarak Empresyonist tarzda olmustur.Manzara basta olmak üzere, natürmort (ölü doga), portre, figürlü kompozisyonlar venü konululari ele alinmistir. Sanatçilar, toplumsal konulara egilmemisler fakatCumhuriyet'in yakin geçmisine ait savas temalarini yer yer islenmislerdir.Atatürk, 1923'e kadar Istanbul merkezli gerçeklestirilen sergileri, Ankara'yatasiyarak, Anadolu halkinin ufkuna çagdas bir sanat olgusu yerlestirmeyiamaçlamistir. Türk resminin gelismesi ve halkin modern bir sanata kavusmasi için,Ankara sergilerinin bir kismini ziyaret ederek manevî; tablolar satin alarak da maddîdestek vermistir. Bu yönüyle Ulu Önder; hiçbir dönem siyasî kitlenin göstermedigiilgiyi, hayatta kaldigi sürece sürekli göstererek örnek bir lider olmustur.en_US
dc.description.abstractAlthough the last years of the Ottoman Empire passed in the so many wars,the picture exhibitions, contrary to other artistic activities, remained much morestrong. The same activity continued at the beginning of the Republic.Remaining in the individual activities after 1850, the Picture exhbitionsgained continuity with commencing of the exhibitions in the Galatasaray Lycee in1920. After Ankara exhibitions joined in 1923, the Turkish Picture entered new andtotal period.The dominant role in the exhibitions of Istanbul and Ankara was undertakenby the painters who were instructing under the roof of Sanayi-i Nefise Mektebi(School of Fine Arts) and their students. By the way, after ?Osmanli RessamlarCemiyeti? (Ottoman Painters Society), ?Türk Ressamlar Cemiyeti? (Turkish PaintersSociety) was founded as a second art society (1921). The new efforts such as?Serbest Resim Atölyesi (Free Picture Atelye) and ?Genç Ressamlar Cemiyeti?(Young Painters Society) for creating alternative to ?Türk Ressamlar Cemiyeti?(Turkish Painters Society) were always the productions of these years. In addition,woman painters attracted attention in their works and existence.In the period between 1920 and 1928, painters of 1914 generation came to thescene with their active presence. The works exhibited in the period were prepared inthe Empresyonist style in paralel with the education of these generation. Mainly thePicture of view, still life, portrait, figure compositions and nude subjects were dealt.The artists did not covered with social issues, but sometimes the themes ofIndependence War were dealt.Carrying the exhibitions of Istanbul to Ankara, Atatürk had an aim to positionthe modern art in the horizons of Anatolian people. For the development of TurkishPicture and people?s coming together in modern art, Atatürk gave moral and materialsupport as visiting the exhibitions and buying some pictures. In this dimension, thesublime leader became the model that no political mass had done ever before.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat Tarihien_US
dc.subjectArt Historyen_US
dc.title1920-1928 yılları arasında sürelı yayınlarda kültür ve sanat yorumları: Resımen_US
dc.title.alternativeCulture and art comments in periodicals between 1920 - 1928 : Pictureen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage560en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid210909en_US
dc.institutionauthorÖzyiğit, Halil-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept12.07. Art History-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.