Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCan, Ahmet Çetin-
dc.contributor.authorUluköy, Arzum-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:24:48Z-
dc.date.available2023-02-06T20:24:48Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=XohQ0H2mJnBfxLPsY8dG4-2sxsnOmvA44js-b12nvZbR66nHOsLaxZj_j56MH6dU-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50118-
dc.description.abstractivÖZBor tabakasının sahip olduğu yüksek aşınma direnci, özellikle kuru sürtünmeşartlarında çalışan makine parçaları için ilgi çekicidir. Fakat elde edilen kabuk incedirve bor tabakasının kendi içerisinde oluşan fazlar farklı özelliklerde olabilir. Ayrıca çokyüksek kabuk sertlik değerlerinden çok daha yumuşak olan çekirdek sertliğine geçişinani olması nedeniyle kabuk tabakada çatlaklar oluşmaktadır. Bu çatlaklar, yüzeydenpullanma şeklinde dökülmelere yol açarlar, bundan dolayı ağır ve darbeli yük altındaçalışan parçalarda borlamanın kullanımını kısıtlar. Borkarbürleme ile yüksek kabuksertliği ve kabuk ile çekirdek arasında daha yumuşak bir sertlik farkı oluşmaktadır. Buözelliğin pullanma dayanımını arttırabileceği düşünülmektedir.Bu çalışmada 21NiCrMo2 (AISI 8620) çeliğinden imal edilmiş olan dişli çarklarkarbürlenmiş, dekarbürlenmiş, borlanmış ve sertleştirilmiştir.Borkarbürleme ve karbürleme+dekarbürleme+borlama ile elde edilen sertlikdeğerleri sadece borlanmış olan numunelere göre 400-700HV daha yüksek çıkmıştır.Ayrıca borkarbürleme ile sadece borlanmış numunelere oranla geçiş bölgesi yaklaşıkolarak 8 kat artmıştır.Anahtar kelimeler: Borlama, Karbürleme, Borkarbürleme, Dekarbürleme, Sertlik,Mikroyapı, Kabuk Sertleştirme, Dişli Çark.Prof. Dr. Ahmet Çetin CANProf. Dr. Muzaffer TOPCUDoç. Dr. Süleyman TAŞGET RENen_US
dc.description.abstractvBoriding Process Application to Gears Made of 21NiCrMo2 (AISI8620) Together with CarburizingABSTRACTIt is interesting that boride layer has high wear resistance for machine elementsespecially under dry friction conditions. But obtained surface is very thin and phaseswhich is formed at boride layer may have different properties. Since it is large hardnessgradient between matrix and case , cracks are formed at the surface. These cracks leadto pitting at the surface, so they restrict utilize of boriding which works under pulsedand heavy load parts. It is provided that high case hardness and small hardness gradientexists between case and matrix with borocarburizing. This speciallty is thought thatheighten of pitting resistance.In this study, gears which were made 21NiCrMo2 (AISI 8620) steel werecarburized, decarburized, borided and quenched.The hardness values which were obtained borocarburizing and carburizing+decarburizing+ boriding processes have 400-700 HV higher than just boridedspecimens hardness. In addition diffusion zone increased approximately 8 time withborocarburizing.Keywords: Boriding, Carburizing, Borocarburazing, Dekarburazing, Hardness,Microstructure, Case Hardening, Gear.Prof. Dr. Ahmet Çetin CANProf. Dr. Muzaffer TOPCUAssoc. Prof. Dr. Süleyman TAŞGET RENen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik Bilimlerien_US
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectBorlamaen_US
dc.subjectKarbürlemeen_US
dc.subjectBorkarbürlemeen_US
dc.subjectDekarbürlemeen_US
dc.subjectSertliken_US
dc.subjectMikroyapıen_US
dc.subjectKabuk Sertleştirmeen_US
dc.subjectBoridingen_US
dc.subjectCarburizingen_US
dc.subjectBorocarburazingen_US
dc.subjectDekarburazingen_US
dc.subjectHardnessen_US
dc.subjectMicrostructureen_US
dc.subjectCase Hardeningen_US
dc.subjectGear.Prof. Dr. Ahmet Çetin CANProf. Dr. Muzaffer TOPCUAssoc. Prof. Dr. Süleyman TAŞGET RENen_US
dc.title21NiCrMo2 (AISI 8620) çeliğinden yapılmış dişli çarklara karbürleme ile beraber borlama işleminin uygulanmasıen_US
dc.title.alternativeBoriding process application to gears made of 21NiCrMo2 (AISI 8620) together with carburizingen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage129en_US
dc.departmentPAU, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid196987en_US
dc.institutionauthorUluköy, Arzum-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

86
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.