Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50135
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin-
dc.contributor.authorAtabeyoğlu, Özge-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:25:40Z-
dc.date.available2023-02-06T20:25:40Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6Q5o2SdJ0BF_3r7L6lZrUjS_M_V81vxfzfU9yLr0OVlth-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50135-
dc.description.abstractBu araştırma bir tarama çalışmasıdır. Öğretmen yeterliği, anlam olarak büyük bir öneme sahiptir. Pratik yaşamda öğretmen yeterliği, öğrenci başarısına, okul çevresindeki oynadığı role veya aile beklentilerinini karşılanmasına dayanır. Bu çalışma, öğrenci algılarına göre ideal ve pratik düzeylerdeki öğretmen yeterliği ile ilgilidir. Veri toplama aracı olarak "öğretmen algı ölçeği" kullanılmıştır. Akyıldız (1996) tarafından geliştirilen ölçek öğretmen yeterliğinin beş boyutunu içermektedir. Fiziksel, sosyal, duygusal, entellektüel ve öğretmenden beklenen öğretimsel özellikler.Örneklem grubu, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programlarına katılan 199 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın temel sonucuna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretmen yeterlik beklentileri, öğretmen özelliğinin pratik algısından daha yüksektir. (p<.05). Diğer sonuç ise öğretmen özelliği algıları katılımcıların birkaç özelliği dışındaki psiko-sosyal özelliklerinden etkilenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research is a survey study. Teacher efficiency has a great sense of meaning. Efficiency of teacher in a practical life depends on student achievement, playing his-her role in school district or supply of parent expectancy at level of ideal and practical. As data tool "Teacher Perception Scale" is used. developed by Akyıldız (1996) scale is consisted of five dimensions of teacher efficiency: Physical, social, emotional, intellectuel and instructional features that expected to a teacher.Sample group is 199 prospective teachers that attended to science teacher and primary teacher programs. Main result is that research participants teacher efficiency expectation is higher than perception of teacher quality is not affected by participants psycho-social features except a few features.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAday öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate teachersen_US
dc.subjectÖğretmen algısıen_US
dc.subjectTeacher perceptionen_US
dc.subjectÖğretmen beklentilerien_US
dc.subjectTeacher expectationsen_US
dc.subjectÖğretmen tutumuen_US
dc.subjectTeacher attitudeen_US
dc.subjectÖğretmen yeterliliğien_US
dc.subjectTeacher proficiencyen_US
dc.titleBirinci ve son sınıf öğretmen adaylarının ideal-pratik boyutta öğretmen özelliklerine yönelik değerlendirmelerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of the evaluations of first and last year teacher candidates (freshman and senior education students) with regard to ideal - practical teacher characteristicsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid226801en_US
dc.institutionauthorAtabeyoğlu, Özge-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.