Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50135
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Akyıldız, Hayrettin | - |
dc.contributor.author | Atabeyoğlu, Özge | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-06T20:25:40Z | - |
dc.date.available | 2023-02-06T20:25:40Z | - |
dc.date.issued | 2003 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-Z0vbSUgrhM9fXoGkRe6Q5o2SdJ0BF_3r7L6lZrUjS_M_V81vxfzfU9yLr0OVlth | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50135 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma bir tarama çalışmasıdır. Öğretmen yeterliği, anlam olarak büyük bir öneme sahiptir. Pratik yaşamda öğretmen yeterliği, öğrenci başarısına, okul çevresindeki oynadığı role veya aile beklentilerinini karşılanmasına dayanır. Bu çalışma, öğrenci algılarına göre ideal ve pratik düzeylerdeki öğretmen yeterliği ile ilgilidir. Veri toplama aracı olarak "öğretmen algı ölçeği" kullanılmıştır. Akyıldız (1996) tarafından geliştirilen ölçek öğretmen yeterliğinin beş boyutunu içermektedir. Fiziksel, sosyal, duygusal, entellektüel ve öğretmenden beklenen öğretimsel özellikler.Örneklem grubu, Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği programlarına katılan 199 aday öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın temel sonucuna göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, öğretmen yeterlik beklentileri, öğretmen özelliğinin pratik algısından daha yüksektir. (p<.05). Diğer sonuç ise öğretmen özelliği algıları katılımcıların birkaç özelliği dışındaki psiko-sosyal özelliklerinden etkilenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This research is a survey study. Teacher efficiency has a great sense of meaning. Efficiency of teacher in a practical life depends on student achievement, playing his-her role in school district or supply of parent expectancy at level of ideal and practical. As data tool "Teacher Perception Scale" is used. developed by Akyıldız (1996) scale is consisted of five dimensions of teacher efficiency: Physical, social, emotional, intellectuel and instructional features that expected to a teacher.Sample group is 199 prospective teachers that attended to science teacher and primary teacher programs. Main result is that research participants teacher efficiency expectation is higher than perception of teacher quality is not affected by participants psycho-social features except a few features. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Aday öğretmenler | en_US |
dc.subject | Candidate teachers | en_US |
dc.subject | Öğretmen algısı | en_US |
dc.subject | Teacher perception | en_US |
dc.subject | Öğretmen beklentileri | en_US |
dc.subject | Teacher expectations | en_US |
dc.subject | Öğretmen tutumu | en_US |
dc.subject | Teacher attitude | en_US |
dc.subject | Öğretmen yeterliliği | en_US |
dc.subject | Teacher proficiency | en_US |
dc.title | Birinci ve son sınıf öğretmen adaylarının ideal-pratik boyutta öğretmen özelliklerine yönelik değerlendirmelerinin karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | A comparison of the evaluations of first and last year teacher candidates (freshman and senior education students) with regard to ideal - practical teacher characteristics | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 54 | en_US |
dc.department | PAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 226801 | en_US |
dc.institutionauthor | Atabeyoğlu, Özge | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.