Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50139
Title: Öğretmen adaylarının alan eğitimi ve bazı psikososyal değişkenlere göre denetim odağı eğilimleri ile öğrenme stilleri tercihleri
Other Titles: The preferences of locus of control with learning styles of teacher candidates according to field training and some psychosocial variance
Authors: Keleş, Deniz
Advisors: Akyıldız, Hayrettin
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Aday öğretmenler
Candidate teachers
Branş öğretmenleri
Branch teachers
Denetim odağı
Locus of control
Eğitim
Education
Psikososyal değişkenler
Psychosocial variables
Öğrenme
Learning
Öğrenme stilleri
Learning styles
Öğretmenler
Teachers
Denetim Odağı
Öğrenme Stili
Locus of Control
Learning Style
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Araştırma Denizli İlindeki Pamukkale Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bazı Psikososyal değişkenlere göre denetim odağı ve öğrenme stilleri ilişkisini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma verileri zorunlu seçmeli iki şıktan oluşan 29 maddeli Rotter Kontrol Odağı Ölçeği ile Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği kullanılarak yapılmıştır. Araştırma evrenini Pamukkale Üniversitesinde 2008-2009 öğretim yılında okuyan 166 farklı bölüm öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri ?SPSS-WİN? programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde; ortalama, standart sapma, ?t? testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın bulguları şunlardır.Öğretmen adaylarının cinsiyete, eğitim görülen bölüm, denetim odağı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; yaşanılan yerleşim yeri, anne ? baba tutumu ve okul başarısı ile denetim odağı düzeyi arasında anlamlı bir ilişki gözlenememiştir. Araştırmanın diğer bulgularına göre cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ile öğrenme stili arasında anlamlı bir ilişki gözlenirken, yaşanılan yerleşim yeri ile öğrenme stili arasında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir. Ayrıca denetim odağı düzeyi ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir ilişki gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Denetim Odağı, Öğrenme Stili
The analysis is made in order to determine the relationship of teacher candidates studying in Pamukkale University in the city of Denizli with the locus of control and learning styles according to some Psychosocial variances. Analysis data are prepared by using the Rotter Locus of Control Scale consisting of 29 articles with 2 compulsory choices and Grasha-Reichmann Learning Style Scale. The population consists of 166 students from different departments studying in the academic year of 2008-2009 in Pamukkale University. Statistical analysis of the data obtained in the test is made by using the ?SPSS-WİN? program. In the analysis of data; average, standard deviation, ?t? test, one-way analysis of variance (ANOVA).Analysis findings are as follows. While there is a significant relationship between the sex of teacher candidates, department of education and locus of control, there is not a significant relationship between the place of settlement, attitude of parents, school success and the locus of control. According to other findings of the analysis, a significant relationship is found between the sex, department of education and the learning style while no significant relationship is observed between the place of settlement and the learning style. Besides, a significant relationship is found between the level of locus of control and learning styles.Key Words: Locus of Control , Learning Style
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zD1B0cW7zVr3VcnZjitVXi4CnCpt9QO562aB06GFowgrJx9PpSMX740CpFR4jYlp
https://hdl.handle.net/11499/50139
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.