Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50150
Title: Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim gören 6. sınıf öğrencilerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesiyle ilgili düşüncelerini içeren nitel bir çalışma
Other Titles: A qualitative study involving the thoughts of 6th grade studenys who are educated based on the constructive approach about unit of electricity in our lives
Authors: Kömürcü, Süzan
Advisors: Uysal, İsmail
Keywords: Eğitim ve Öğretim
Education and Training
Publisher: Pamukkale Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı yaklaşımla yetişmiş 6. sınıf öğrencilerinin?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesiyle ilgili algılarını, düşüncelerini, konununöğrencilerin zihninde nasıl yapılandırıldığını ortaya çıkarmaktır. Öğrencinin bilgiyikendine mal ederek öğrenmesi amaçlanan yapısalcı yaklaşımda öğrencinin bilimselkavramları ve olayları öğrenme düzeyi eğitimcileri de yakından ilgilendirmektedir. Buaraştırmada öğrencilerin ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesiyle ilgili bilgileri nasıltemellendirdikleri öğrenilmeye çalışılmıştır. ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesiiçerisinde soyut kavramları ve olayları barındırmaktadır. Bu kavram ve olayların somutişlemler döneminden yeni çıkmış 6. sınıf öğrencilerinde doğru anlaşılıpanlaşılamadığını görmek istenilen bir durumdur. Literatürde buna benzer yapılmışçalışmalar olmasının yanında bu çalışma bize ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesiyle ilgilikapsamlı bilgiler sunması açısından önemlidir.Araştırma Denizli il merkezindeki özel bir ilköğretim okulunda eğitim gören 12 6.sınıf öğrencisiyle sürdürülmüştür. Veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme vebir konu alanı uzmanı tarafından yapılan gözlem kullanılmıştır. Yapılandırılmışgörüşmede öğrencilere ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinin kapsamında hazırlanan ontane soru yöneltilmiş ve öğrencilerin cevapları ses kayıt cihazıyla kayda alınmıştır.Yazıya dökülen cevaplar tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinde betimselanaliz kullanılmıştır.Analizler sonucunda Yapılandırmacı Yaklaşımın öğrencilerin bilgilerini anlamlışekilde yapılandırmalarında etkili olduğu görülmektedir. Öğrencilerin yeni öğrendikleribilgileri zihinlerinde ön öğrenmelerini kullanarak temellendirdikleri ortaya çıkmıştır.Öğrencilere sorulan benzetmelere kendi yaşamlarından farklı örnekler vermeleriöğrencilerin kendi bilgilerini zihinlerinde oluşturduklarını göstermiştir. Bunun yanındaöğrencilerin bilimsel konuları gündelik yaşamdan örneklerle açıklamaları öğrencilerinbilimsel bilgi ile gündelik yaşam bilgisini bağdaştırdıklarını gösterir.Sonuç olarak öğrencilerin çoğunluğunun ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesiyle ilgilibilgilerini anlamlı şekilde yapılandırdıkları görülmektedir.
The aim of this study is to bring out the perceptions and throughts of 6th gradestudents about the unit ?Electricity in our lives? and about the way this unit isconstructed in their mind. In constructive approach which aims at the students to learnknowledge by making it personalized the level of students? learning of scientificconcepts and events also concerns educators closely. In this research it has been tried tolearn how students ground the knowledge which is related with this unit; electricity inour lives. The unit, electricity in our lives contains abstract concepts and events in agreat deal.It an expected situation to find out if it is understood correctly or not by destudents who has just completed the concrete process period in their 6th grade. Thoughthere are some similar studies in literature, this study is important due to the fact that itprovides extensive knowledge about the unit; electricity in our lives.This study has been conducted with twelve 6th grade students from private primaryschool in Denizli. While choosing the class of students group sampling which is basedon probability used in qualitative studies has been used.As data collecting method constructive interview and observation done by oneresearcher has been used. In constructive interview students have been asked tenquestions which are related with the unit; electricity in our lives and students? answershave been recorded by a recorder. After being written the answers have been interpretedby the researcher by turning them into a table. While analizing the data the descriptiveanalysis method has been used. As a result of analysis?s it appeared that constructiveapproach is effective in constructing students? knowledge. It has come out that studentsconstruct new knowledge by using pre-learning in their mind.As students have given different examples from their lives, it has shown that studentsfrom their knowledge in their mind. Beside, as students have explained scientific topicswith examples from their mind. Beside, as students have explained scientific topics withexamples from their daily lives, it appeared that students reconcile the scientificknowledge and the knowledge from their daily lives.In conclusion it has been noticed that most o the students have constructed theknowledge about the unit of electricity in our lives reasonably.
URI: https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ZeTyprYuef2HkaF3xt4wYp9mLRq89XVx5NGCVu-1_ikCmS4lpLXBLFmERcz97arg
https://hdl.handle.net/11499/50150
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.