Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin-
dc.contributor.authorUtanır, Serpil-
dc.date.accessioned2023-02-06T20:25:42Z-
dc.date.available2023-02-06T20:25:42Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=zqI_ZOq-b18GC2rT9c2JGkU89mJTKsJ7tgWQFduPcBEOsWszDugBBB_EWBpWQTZv-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50156-
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim birinci kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarıları ve bu derse yönelik tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Denizli ili merkezinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarının birinci kademe 5. sınıfında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise 750 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, `Marmara Öğrenme Stilleri Ölçeği' ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Matematik Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde değeri, aritmetik ortalama, standart sapmanın hesaplanmasından, `Pearson Korelasyon Katsayısı', `T-testi', `Tek Yönlü Varyans Analizi'nden yararlanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar şu şekildedir; Öğrencilerin öğrenme stilleri alt boyutlarından ses, otorite, hareketlilik, motivasyon, sorumluluk alma, öğrenmede çeşitlilik, görsel öğrenme stili ve işitsel öğrenme stiline sahip olma ile matematik dersindeki akademik başarıları arasında anlamlı farklılık vardır. Öğrencilerin öğrenme stilleri alt boyutlarından hareketlilik, motivasyon, görsel öğrenme stili, işitsel öğrenme stili, dokunsal öğrenme stili, kararlılık, yapısalcılık ve zaman tercihi ile matematik dersine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Bunun yanı sıra öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarıları ile bu derse yönelik tutumları arasında anlamlı ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Öğrenme Stili, Tutum, Akademik Başarı, Matematiken_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship of the fifth grade students in the first echelon of elementary education, between students? learning style preferences with mathematics academic achievement and attitudes towards this lesson, was examined.In this study, the research method was survey. The population of the study is fifth grade elementary schools in the centre of Denizli during the period of 207-2008 education period. The sample of the study consists of 750 fifth grade students. In the research, `Marmara Learning Style Scale? and `The attitudes towards Mathematics Scale? developed by the researcher. Percentage, frequency level, mean and Standard deviation, `Pearson Correlation Coefficient?, `T-Test?, `One-Way Analysis of Variance? was used in analysis of the datas.As the result of this study; significant differences were found between voice, authority, mobility, motivation, take on responsibility, diversity on learning, visual learning style and auditory learning style possession and students?s mathematics Academic achievement. And significant differences were also found between mobility, motivation, visual learning style, auditory learning style, tactual learning style, stability, structuralism, time preference and attitudes towards mathematics. Furthermore, significant relationship was determined between students?s mathematics academic achievement and attitudes towards this class.Key Words: Learning, Learning Styles, Attitude, Academic Achievement, Mathematicsen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectBaşarıen_US
dc.subjectSuccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.subjectMatematik dersien_US
dc.subjectMathematics lessonen_US
dc.subjectÖğrenci tutumuen_US
dc.subjectStudent attitudeen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectÖğrenme tercihien_US
dc.subjectLearnering preferenceen_US
dc.subjectÖğrenme yöntemlerien_US
dc.subjectLearning methodsen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectİlköğretim öğrencilerien_US
dc.subjectPrimary education studentsen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖğrenme Stilien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectLearning Stylesen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim I. kademe 5. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri tercihleri ile matematik dersindeki akademik başarı ve derse yönelik tutumları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship of the fifth grade students in the first echelon of elementary education between students'learning style preferences with mathematics academic achievement and attitudes towards this classen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.departmentPAU, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid296392en_US
dc.institutionauthorUtanır, Serpil-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

150
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.