Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50170
Title: Fransız Türk medyasında söz eylemleri : iletişimsel bir söylem çözümlemesi
Other Titles: Speech acts in French-Turkish media : a communicational discourse analysis
Les actes de langage dans le média turc et français : une analyse communicationnelle du discours
Authors: Koçbaş, Gamze
Advisors: Sarıca, Nurten
Keywords: söz edimleri
medyatik söylem
çevrimiçi basın
öznellik
söylemin iletişimsel bakış açısı
speech acts
media discourse
online press
subjectivity
communicative perspective of discourse
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada, öncelikle söylemin iletişimsel bakış açısından yola çıkarak söz edimleri kuramını işlemeyi amaçlıyoruz. Bu kurama yaklaşırken, medya söyleminde kullanılan dile özgü kültürel unsurların ideolojik bir üretimde ne kadar etkili olduğunu, gerçek etkileşimi etkileyen dil becerilerine gönderme yaparak göstermeye çalışacağız. Bütünce çözümlememizin bir parçası olarak, medya söyleminin edimbilimsel boyutları da ilgimizi çekmektedir ve bu noktada medya iletişim sözleşmesinin öğelerinin çevrimiçi basında nasıl ortaya çıktığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktayız. Anlam, medya düzeyinde, dinleyicinin veya okuyucunun söyleneni anlamaktan sorumlu olduğu, az çok farklı yapıdaki sözcüklerin ve bakış açılarının toplamı olarak sunulacağından, söz edimlerini, öncelikle dilbilimsel ve sosyolojik olarak ya da söylemsel olarak bütüncemizde öznellik açısından çözümleyeceğiz. Türkiye'deki « www.halktv.com.tr », « www.ahaber.com.tr » gibi ve Fransa’daki « www.bfmtv.com », « www.bvoltaire.fr » gibi internet haber sitelerinde yer alan Koronavirüs haberlerini kapsayan bütünce çözümlemelerimizin ardından, haberi üreten gazetecilerin ve habere ulaşarak onu meşrulaştıran izleyicilerin/okuyucuların medya ortamındaki algı ve yorumlamalarında edilgen olmadıkları yönünde genel bir sonuç çıkarmaktayız.
In this work, we first aim to develop the theory of speech acts from a communicative perspective of discourse. In addressing this theory, we will refer to language skills that affect real interaction to show how cultural elements specific to the language used in media discourse are effective in an ideological production. We are also interested in the pragmatic dimensions of media discourse as part of our corpus analysis and we aim to reveal how the elements of the media communication contract unfold in online press. At the level of the media, meaning would be presented as the sum of words and points of view, more or less heterogeneous, such that the listener or the reader would be responsible for organizing the message to understand what is said. Hence, we will analyse our corpus in terms of subjectivity, relating to linguistic and sociological or discursive conceptions of speech acts respectively. Following our corpus analysis, which covers examples of the Coronavirus news selected from Turkish internet sites such as “www.halktv.com.tr”, “www.ahaber.com.tr” and those of French “www.bfmtv .com" and www.bvoltaire.fr, we draw the general conclusion that journalists who produce information and spectators, readers who legitimize it by their reception, are not passive with regard to their perception and their interpretation in the media environment.
URI: https://hdl.handle.net/11499/50170
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10514984.pdf5.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,136
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.