Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50193
Title: Étude sémio-linguistique sur les titres et les images des couvertures de roman de la littérature Française (théories, méthodes et analyses)
Other Titles: Fransız edebiyatı roman kapaklarındaki başlık ve imgenin göstergebilim ve dilbilim açısından incelenmesi (kuram, yöntem ve araştırma)
Authors: Kara, Nezihe
Advisors: Kuşçu, Ertan
Yılmaz, Selim
Keywords: Göstergebilim
roman kapağı
imge
Fransız edebiyatı
başlık
Couverture de roman
image
littérature française
sémiotique
titre
Novel cover
image
French literature
semiotics
title
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Tezimizde, göstergebilim/dilbilim alanında Fransız edebiyatının roman kapaklarının başlıkları ve imgeleri üzerine çözümleyici ve yorumlayıcı bir çalışma yapmayı amaçlıyoruz. Tanım olarak, imge, iletişim ve anlatı durumlarını gösterebilen bir ifade aracıdır. Bir duyguyu, bir düşünceyi, bazen kelimelerin ve sözün yetersiz kalıp aktaramadığı betimleyici bir durumu ifade edebilir. Dolayısıyla, sözcük ve imgelerin bir bağlılık ilişkisi içinde birbirini tamamlayıcı olduğunu söyleyebiliriz. İmge hayatı yansıtır ve görselliği insanoğlunun duygu ve düşüncelerini aktarır; bu nedenle iletişimsel bir anlatı aracı olarak değerlendirilebilir. Öte yandan imgenin görselliğini doğal bir şekilde okuyabiliriz. Araştırmamızda, yazınsal imge okumalarının anlama ve anlamlandırma sürecini açıklamaya çalışacağız. Çağdaş yaşamda iletişim sayesinde, ileti aktarımı düzeyinde imgeleri etkili bir şekilde inceleyebilir ve anlayabiliriz. Bu nedenle temel amacımız, başlık ve imge görseli arasındaki ilişkiyi incelerken, ileti verme olasılığı yüksek olan yazınsal imgeyi daha iyi okumaya ve anlamaya çalışmaktır. Tezimiz, genel olarak 3 ana bölümden oluşmaktadır: 1) Göstergebilimde kuramsal ve yöntemsel çerçeve, 2) Genel olarak imgenin değeri ve işlevi, 3) Yazınsal imgenin başlıkla ilişkisinin göstergebilimsel açıdan incelenmesi ve yorumlanması. Bu üç temel bölümün altında tamamlayıcı ve açıklayıcı alt başlıklar tanımladık. Son bölüm özellikle yazınsal ve biçemsel imgelerinin göstergebilimsel açıdan derinlemesine araştırma ve incelenmesine ayrılacaktır.
Dans notre thèse, nous visons à faire une étude analytique et interprétative en sémio-linguistique sur les titres et les images des couvertures de roman de la littérature française. Par définition, l’image est un moyen d’expression pouvant illustrer des situations de communication et d’énonciation. Elle peut exprimer un sentiment, une pensée ou un cas descriptif que les mots et la parole, parfois insuffisants, ne peuvent transcrire. Ainsi, nous pouvons dire que les mots et les images sont complémentaires dans une relation de dépendance. L’image reflète la vie et sa visualité transmet les idées des êtres humains; elle est de ce fait un moyen d’expressivité communicative. D’autre part, nous lisons les images de manière naturelle. Notre recherche tente de contribuer à expliquer le processus de compréhension et de signification des lectures d’images. Grâce à la communication dans la vie moderne, nous pouvons analyser et comprendre les images au niveau de la transmission des messages. De ce fait, notre objectif principal sera de tenter de lire afin de mieux comprendre l’image susceptible de transmettre des messages tout en analysant la relation entre le titre et le visuel. Notre thèse se compose de 3 chapitres principaux qui sont globalement les suivants: 1) Cadre théorique et méthodologique en sémiotique/sémiologie, 2) Valeur et fonction de l’image en général, 3) Analyse et interprétation sémiotique de l’image littéraire en rapport avec le titre. Nous avons bien entendu défini des sous-titres complémentaires sous ces trois chapitres dont le dernier sera particulièrement consacré aux analyses interprétatives et sémiotiques des images tant stylistiques que littéraires.
The aim of our thesis is to make, from a semiotic and linguistic perspective, an analytical and interpretive study of the titles and images of novel covers in French literature. By definition, the image is a means of expression that can illustrate situations of communication and enunciation. It can define a feeling, a thought, or a particular situation that words and speech cannot adequately express. It can thus be suggested that there is a dynamic interplay between words and images in a complementary relationship. The image reflects life and its visuality communicates the ideas of human beings and is therefore a means of communicative expressiveness. The images can also be interpreted in more of a natural way. This research seeks to help explain the process of interpretation and signification of literary images. Thanks to various means of communication in modern life, we can effectively analyze and make sense of images that convey a message. Therefore, the main goal of this study is to try to develop a greater lecture and understanding of the literary images that have the potential to convey messages, while analyzing the relationship between the novel titles and cover images. Our thesis consists of 3 main chapters: 1) The theoretical and methodological framework in semiotics/semiology, 2) The value and function of the image in general, 3) The analysis and interpretation of the relationship between literary image and the title, from a semiotic point of view. It is worth stressing that complementary and explanatory subtitles have been defined under these three main chapters, the last of which will be particularly devoted to the interpretive and semiotic analysis of stylistic and literary images.
URI: https://hdl.handle.net/11499/50193
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10521388.pdf6.66 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on May 6, 2024

Download(s)

732
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.