Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50304
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ünver, Mustafa | en_US |
dc.contributor.editor | Nayır, Funda | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-08T11:15:25Z | - |
dc.date.available | 2023-03-08T11:15:25Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50304 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; 2012-2022 yılları arasında eğitim yönetiminde kayırmacılık konu alanında yayınlanan bilimsel araştırmalara yönelik bir alanyazın taraması yapmak ve bu araştırmalardaki eğilimleri ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda gerçekleşen bu araştırma, nitel desende yürütülmüştür. Bu kapsamda 2012-2022 yılları arasında yayınlanan 40 bilimsel araştırmanın verileri incelenmiş ve elde edilen verilerin içerik analizi yapılarak bu araştırmalardaki eğilimlerin neler olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda incelenen bilimsel araştırmaların; yayınlandıkları yıl, yayınlandıkları tür, araştırma desenleri, örneklem büyüklükleri ve veri toplama araçlarına yönelik eğilimlerinin dağılımları hesaplanmış ve elde edilen bu veriler araştırmanın bulgular bölümünde yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulardan sonuca ulaşılmıştır. Buna göre; bilimsel araştırmalarda kayırmacılık konu alanının, daha çok makale türünde ele alındığı ortaya çıkmıştır. Son 10 yıl içerisinde, en fazla araştırmanın 2019 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Araştırmalarda en fazla tercih edilen örneklem büyüklüğü 0-100 aralığındadır. Araştırma yöntemi olarak daha çok nicel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmalarda veri toplama aracı olarak en fazla ölçek kullanılmıştır. Bu sonuçlar ışığında getirilen öneriler şu şekildedir; Yüksek lisans ve doktora yapan öğrencilerin, eğitim yönetiminde kayırmacılık konu alanında araştırma yapmalarına yönelik destekleme ve yönlendirme çalışmaları yapılabilir. Eğitimde kayırmacılık konu alanının derinlemesine araştırılabilmesi için nitel yöntemlerin ve karma yöntemlerin daha çok tercih edildiği yeni araştırmalar yapılabilir. Araştırmalarda veri elde etmede görüşme formu, gözlem formu ve deney gibi araçlar sıklıkla kullanılabilir. Eğitim yönetiminde kayırmacılık konu alanında, yurtdışında yayınlanan çalışmaların analizlerine yönelik güncel çalışmalar yapılabilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim yönetimi | en_US |
dc.subject | kayırmacılık | en_US |
dc.subject | doküman inceleme | en_US |
dc.title | Eğitim yönetiminde kayırmacılık konu alanında yayınlanan bilimsel araştırmalara ilişkin bir içerik analizi (2012-2022) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mustafa ÜNVER YL Proje.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
354
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
772
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.