Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇetinkaya, Bengüen_US
dc.contributor.authorŞen, Türkanen_US
dc.date.accessioned2023-03-20T11:55:19Z-
dc.date.available2023-03-20T11:55:19Z-
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50330-
dc.description.abstractÇalışma intravenöz kateter uygulaması sırasında kullanılan sanal gerçeklik gözlüğünün çocuğun duygusal yanıtlarına etkisini saptamak amacıyla randomize kontrollü olarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 7-12 yaş arası acil serviste tedavi alan 51’i kontrol grubu, 51’i çalışma grubu olmak üzere 102 çocuk oluşturmuştur. Araştırma bir Devlet Hastanesinin acil servisinde yürütülmüştür. Araştırma verileri Çocuklar İçin Tanıtıcı Veri Formu ve Çocuklar İçin Duygusal Görünüm Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin toplanmasında kontrol ve çalışma grubu için ilk olarak Çocuklar İçin Tanıtıcı Veri Formu doldurulmuştur. Kontrol grubuna girişim uygulanmamıştır. Çalışma grubunda ise, turnikenin bağlanmasıyla çocuğun seçtiği video sanal gerçeklik gözlüğü ile çocuğa izletilmeye başlamıştır. İşlem tamamlandığında video sonlandırılmıştır. Bu sürede çocuk Çocuklar İçin Duygusal Görünüm Ölçeği ile değerlendirilmiştir. İstatistiksel analizler SPSS (IBM SPSS Statistics 24) adlı paket program kullanılarak yapılmıştır. Çalışma ve kontrol grubundaki çocukların Duygusal Görünüm Ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (Z=-4,150; p<0,000). Çalışma grubundaki çocukların Duygusal Görünüm Ölçeği puanları, kontrol grubundaki çocuklara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha düşüktür. Kontrol grubundaki çocukların yaşları ile duygusal görünüm ölçeği puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır (χ2=6,899; p=0,032). Anlamlı farkın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için yapılan Bonferroni düzeltmeli ikili karşılaştırmalar sonucunda; 7-8 yaş grubunda olanlar ile 11-12 yaş grubunda olanlar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. İntravenöz kateter uygulaması işlemi sırasında, sanal gerçeklik gözlüğü ile çizgi film izleyen çocuklar, sanal gerçeklik gözlüğü ile çizgi film izlemeyen çocuklara göre daha az negatif duygusal davranış göstermiştir. Sanal gerçeklik gözlüğü kullanımı çocuk sağlığı hizmetlerinde gelişmekte olan bir teknolojidir, çocuk servislerinde kullanımının teşvik edilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe study was carried out in a randomized controlled manner to determine the effect of the virtual reality glasses used during intravenous catheterization on the emotional responses of the child. The sample of the study consisted of 102 children, 51 of whom were in the control group and 51 in the study group, who received treatment in the emergency department between the ages of 7 and 12 for the study. The research was conducted in the emergency room of a State Hospital. Research data were collected with the Descriptive Data Form for Children and the Emotional Manifestation Scale for Children. In the collection of data, the Descriptive Data Form for Children was first filled in for the control and study groupsIn the study group, the video chosen by the child was started to be watched by the child with virtual reality glasses after the tourniquet was attached. During this period, the child was evaluated with the Emotional Appearance Scale for Children. A statistically significant difference was found between the Children's Emotional Appearance Scale scores of the children in the study and control groups (Z=-4.150; p<0.000). Emotional Appearance Scale scores of the children in the study group were statistically significantly lower than the children in the control group. During the intravenous catheter application procedure, children who watched cartoons with virtual reality glasses showed less negative emotional behavior than children who did not watch cartoons with virtual reality glasses.As a result of pairwise comparisons with Bonferroni correction made to determine which group the significant difference originated from; There was a significant difference between the 7-8 age group and the 11-12 age group. The use of virtual reality glasses is a developing technology in child health services, it is recommended to encourage its use in children's services.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnvaziv işlemleren_US
dc.subjectpediatrien_US
dc.subjectduyguen_US
dc.subjectkorkuen_US
dc.subjectanksiyeteen_US
dc.subjectInvasive proceduresen_US
dc.subjectpediatricsen_US
dc.subjectemotionen_US
dc.subjectfearen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.titleİntravenöz kateter uygulaması sırasında kullanılan sanal gerçeklik gözlüğünün çocuğun duygusal yanıtlarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the virtual reality glasses used during intravenous catheter implementation on the child's emotional responseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10517510.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

728
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

712
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.