Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50659
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTürk, Bahar-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:05:46Z-
dc.date.available2023-04-08T10:05:46Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2667-8683-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18037/ausbd.1227342-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150668-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50659-
dc.description.abstractGeçmişi ve bugünü anlamanın, geleceğe daha net bakmamıza yardım ettiği söylenebilir. Özellikle bilgi çağında, dijitalleşmenin de katkısıyla oluşan devasa veriler bu anlamlandırmayı daha önemli kılmaktadır. Bunu başarabilmek için elimizdeki en etkili yöntemlerden biri ise veri madenciliğidir. Veri madenciliği söz konusu verilerin içerisinde anlamlı ilişkileri, kalıpları ve eğilimleri keşfetmeye dayalı üretkenliği arttırmaya yönelik bir araçtır. Sosyal bilimlerde ve pazarlama alanında sıklıkla kullanılan veri madenciliği, keşfettiği anlamlı kalıplar ve ilişkilerle, müşterilerin gelecekteki davranışlarını tahmin etmeye yönelik öngörü geliştirmekte; ürün tekliflerinin nasıl yapılandırılması gerektiği gibi satış ve hizmet fonksiyonlarını destekleyerek işletmeler için birçok avantaj yaratmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, sosyal bilimlerde veri madenciliği ve uyGülamalarına ilişkin genel bilgi verilmesi, ardından pazarlama alanında veri madenciliği kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu sayede veri madenciliği kavramının sosyal bilimciler açısından daha net anlaşılmasına ve benimŞenmesine, pazarlama alanında veri madenciliği uyGülamalarının artmasına, dolayısıyla teoriye ve sektöre sağlayacağı katkıyı arttırmasına destek olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVeri Madenciliğien_US
dc.subjectSosyal Bilimlerde Veri Madenciliğien_US
dc.subjectPazarlamada Veri MadenciliğiData Miningen_US
dc.subjectData Mining in Social Sciencesen_US
dc.subjectData mining in Marketingen_US
dc.titleSosyal Bilimlerde Veri Madenciliğinin Pazarlama Alanında Kullanımıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayı 2en_US
dc.identifier.startpage197en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.18037/ausbd.1227342-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1150668en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept30.03. International Trade-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T104632.150.pdf605.43 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.