Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50718
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ceylan, Sibel Serap | - |
dc.contributor.author | Erdoğan, Çiğdem | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.available | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2146-8893 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/nurses.2022-881 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1134657 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50718 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Otizm, belirtileri erken dönemde başlayan, etkileri ömür boyu süren gelişimsel bir bozukluktur. Otizm hem çocuklar ın hem de ebeveynlerinin yaşamında fiziksel, psikolojik ve sosyal sorunlara neden olabilmektedir. Pediatri hem şireliği dersi alan ö ğrencilerin merhamet düzeyleri ile otizm konusundaki tutumlarının belirlenmesi, öğrenciler- deki merhamet duygusu ile otizme yönelik tutumlar ı aralarındaki iliş- kinin ortaya ç ıkarılmasıdır. Gereç ve Yöntemler: Kesitsel olarak yapılan bu araştırma, pediatri hemşireliği alan 139 öğrenci ile gerçek- leştirilmiştir. Araştırmanın gerçekleştirilmesi için gerekli izinler al ın- mıştır. Ara ştırmada veriler haz ırlanan “Ö ğrenci Sosyo-Demografik Bilgi Formu”, “Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Toplumsal Tu- tumlar Ölçeği” ve “Merhamet Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Bul- Gülar: Çalışmada, öğrencilerin merhamet düzeylerinin oldukça yüksek olduğu ve otizme yönelik olumsuz tutumlar ının düşük olduğu belir- lenmiştir. Ayrıca öğrencilerin Merhamet Ölçeği’nden aldıkları puan or- talamaları ile Otizm Spektrum Bozuklu ğuna Yönelik Toplumsal Tutumlar Ölçeği aldıkları puan ortalaması arasında negatif yönde orta düzeyde bir korelasyon olduğu görülmektedir. Öğrencilerin merhamet puanları otizme yönelik tutumlarının değişiminin %13,4’ünü açıklamış vebu değer istatistiksel aç ıdan anlamlı bulunmuştur. Sonuç: Pediatri hemşireliği dersi alan ö ğrencilerinde otizmli bireylere yönelik bak ım vermede diğer etkenlerin yanında merhamet duygusunun da etkili ol- duğu düşünülmektedir. Hemşirelerin eğitimi sırasında profesyonel ge- lişimlerinin desteklenmesi kadar insani duyGülar ın geli şimi de son derece önemli olduğu bu çalışmada belirlenmiştir. Bu nedenle ö ğren- cilerde merhamet duygunun geliştirilmesi ve otizmli bireylere yönelik olumlu tutumlar geliştirilmesini destekleyici diğer faaliyetlerin destek- lenmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Pediatri Hemşireliği Dersi Alan Öğrencilerin Merhamet Düzeyleri ve Otizme Karşı Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kesitsel Çalışma | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 682 | en_US |
dc.identifier.endpage | 689 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5336/nurses.2022-881 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1134657 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 11.01. Nursing | - |
crisitem.author.dept | 11.01. Nursing | - |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-18T103800.195.pdf | 277.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
152
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.