Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50724
Title: | Hemşirelik Öğrencilerinin Genel Erteleme Davranışları ile Mesleğe Yönelik Tutum ve Akademik Erteleme Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | Authors: | Yavuz Karamanoğlu, Ayla Turan, İbrahim Özkan, Rabia Deveci, Zeynep |
Abstract: | Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik lisans öğrencilerinin genel erteleme davranışları ile hemşirelik mesleğine yönelik tutumları ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişkisel türde olan bu çalışmanın evrenini 2019-2020 Güz yarı-yılında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü‟nde okuyan öğrenciler (n=820) oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmeden çalışmaya katılmaya kabul eden tüm öğrenciler (n=592) örnekleme dahil edildi. Veriler, öğrenci tanılama formu, Genel Erteleme Ölçeği, Akademik Erteleme Ölçeği ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği yoluyla toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ortalama, standart sapma, sayı ve yüzde, Student t testi ve One Way Anova testi ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. BulGülar: Çalışmaya katılan öğrencilerin, yaş ortalaması 20.09±1.40, %81.30‟u kadın, %31.90‟ı 2.sınıf öğrencisi, öğrencilerin %66.90‟ı hemşirelik bölümüne isteyerek gelmiş olup, günlük ortalama telefon kullanım süresi 5.46±2.89 saattir. Cinsiyete göre Akademik Erteleme Ölçeği, Genel Erteleme Ölçeği ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<.001). Sınıf düzeyine göre Akademik Erteleme Ölçeği (p=.024) ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (p=.011) puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak fark bulunmuştur. Bölüme isteyerek gelme durumuna göre Akademik Erteleme Ölçeği (p<.001), Genel Erteleme Ölçeği (p=.005) ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (p<.001) puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Akademik Erteleme Ölçeği ile Genel Erteleme Ölçeği puan ortalamaları arasında pozitif yönde, yüksek düzeyde, istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı (r=..702, p=.001), Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalaması arasındaysa negatif yönde, düşük düzeyde istatistiksel olarak ileri derecede anlamlı bir ilişki bulunmuştur (r=.-.261, p=.001). Sonuç: Öğrencilerin genel erteleme davranışları akademik erteleme davranışlarını negatif yönde etkilemiştir. Genel erteleme davranışı yüksek olan öğrencilerin akademik erteleme davranışları da yüksektir. Buna karşın hemşirelik mesleğine yönelik olumlu tutumun akademik erteleme davranışı üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Mesleğe karşı olumlu tutum içerisinde olan öğrencilerin akademik erteleme davranışları daha düşük düzeydedir. | URI: | https://doi.org/10.53490/egehemsire.1101650 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1149550 https://hdl.handle.net/11499/50724 |
ISSN: | 2147-3463 2667-6648 |
Appears in Collections: | Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.53490-egehemsire.1101650-2366960.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.